tisdag 8 september 2009

Nu är det förkylt...

Eller om det är influensa, vad vet jag. Jag vet i varje fall att 3 av oss 4 i hemmafamiljen är sjuka med feber, huvudvärk och några av oss har halsont. Bara det inte är svininfluensan tänker jag men varför skulle det vara det? Nog om det. Vi blir ju bättre.

Annars, ja, vad har hänt sen sist? Lovisa och jag var ute i skogen i söndags för att kolla svampläget. Först hittade vi en svamp, sen ingenting. Sen lite grann och sen massor! Vi plockade hela svampkorgen full med kantareller. Det roliga är ju att plocka dem, det mindre roliga att ta rätt på dem efteråt. Men barnen hjälpte till så vi åt middag med svampstuvning, jag förvälde en kastrull som gav mig 4 påsar i frysen och så torkade jag resten att ha som matkrydda. Roligt är det när allt är färdigt i varje fall.

Förra gången skrev jag om en blogg jag gärna läser. Det ska jag göra idag med. Det finns en annan blogg jag halkar in på ibland när jag är ute och surfar. Denna blogg läser jag med allt mer växande irritation för den är så flamsig. Okej, jag kanske är allvarlig i övermått och förstår inte humorn men varför ha en blogg där man lägger ut fåniga bilder på en själv och sin familj och en massa andra tramsbilder och tramsiga historier? BlondinBella slår sig för bröstet och bara irriterar mig som så många andra. I hennes släptåg fylldes bloggsfären med personer av varierande hårfärg som verkar ha som sport att egentligen skämma ut sig själva och sin familj. Jo, visst ska man bjuda på sig själv, det håller jag med om men för mig får det finnas gränser. Ändå kan jag inte låta bli att gå in ibland, typ någon gång i månaden för att se om jag upplever den som lika fånig fortfarande. Och det gör jag.

Jag är så tråkig - vill ha bloggar utan för mycket flams men gärna lite skämt. Inte långa politiska utlägg men gärna inlägg i debatten. Och lite annat smått och gott... Nog från klagomuren.

Jag återgår till att spela Farmville nu på dagtid eftersom att jag är hemma och är sjuk. Något måste man ju göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!