måndag 2 maj 2011

Ännu en dag...

... har passerat här på landet. I dag har det blåst riktigt ordentligt och solen har inte givit någon direkt värme. Men hemsidan på jobbet behöver bilder så jag klädde mig och jag och Lillfjomp vandrade ut i det "varma" vårvädret och höll på att frysa ihjäl alternativt blåsa bort... Av 30 tagna kort blev 1 halvt användbart - som profilbild på Facebook... Helt plötsligt hör vi hur det knackar på dörrklappen och nyfiket gick vi runt huset och där stod min far! Han hade varit hos den lokala bymecken och frågat om han kunde ta en titt på mitt tredelade avgasrör - vilket han kunde så jag och far åkte upp dit och åh vad jag tycker om min pappas bil... Men jag håller tillgodo med lilla Rultan, röd och fin... haha... Nu när avgasröret har varit tredelat låter bilen som ett reaplan som man sa när jag var liten. När vi åkte till den lokala majbrasan skrattade jag och lillfjompan så att tårarna rann :) Inte vågade vi åka ut på åkern där parkeringen var för då hade väl skiten fastnat och stannat kvar på åkern...  Igår tog jag reaplanet, oj förlåt, Rultan och åkte in till Folkets hus där kören skulle uppträda på 1:a majmötet. Trodde jag skulle lyfta på vägen in men det gjorde jag aldrig. Uppträdandet gick hur bra som helst och jag sjöng alt då vi var utan altar. Tur att jag har en tendens till att lära mig de andra stämmorna och att jag kommer ihåg dem. Vi var så duktiga! På vägen hem deppade jag ihop totalt, livet är ju inte så roligt just nu av olika anledningar och ofta undrar jag hur jag ska orka att kämpa vidare men jag har inget val...

Men tillbaka till dagen, far hade med sig en nygammal kran istället för den som fryst sönder i vintras ute i tvättstugan så han bytte den. Hämtade verktygslådan och när den stod där hittade jag en riktig koppling till trädgårdsslangen och någonting att spänna fast den med (kommer fanken inte på vad det heter) så medans han tömde pumpen och bytte kran så fixade jag till trädgårdsslangen så nu kan jag vattna igen. Måste ju se till att det finns vatten till Lillfjomps rabatt där det är 6 rosor, 1 Humle och 5 sorters fröer sådda, till mammas rabatt vid stora huset där det finns 5 rosor, 1 Löjtnantshjärta, 2 Clematis och ett gäng olika frön. Gladiolusarna, Underblommorna och Fresiorna får vänta lite på att grävas ner tills risken för frost är över. På mitt drivbord i söderläge står mina pelargoner och väntar på att få flytta ut på tomten men de får allt stå där och bli nattade under fiberduken tills risken för frost är borta:)

Barnen, sången, några vänner, kärleken och blommorna - det är mina glädjeämnen. Utom dom hade jag gett upp vid det här laget. Mornar som den i morse då man lixom bara upptäcker att byxor gick inte, BH:n fick stanna på golvet - kjol och tröja fick det bli - då är jag bra nära att ge upp... men men....

Mer en annan dag som blir ännu en dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!