måndag 1 juli 2013

Våren i bilder tillsammans med...

...sommar del 1!

Lilla prinsessan
Börjar med mammas favoritbild på Lilla prinsessan. Som blivit så stor - och vacker som sin storasyster. En dag meddelade hon att min lilla tjej skulle på en dejt med en kille - dom blir stora snabbt! (Daten gick bra, pojken har blivit introducerad för den oroliga modern som godkänt honom :))

Byta batteri (???)

Efter vad som kändes som 15 gånger med bil som inte ville starta så bytte Älskling batteri på bilen..Med kofot och hammare!Det är inte rätt sätt  - med det fungerade! 
(Och ja - nu startar Rohyppan klockrent)

Vi har uteträning med Liten. Vi går med henne i trädgården, sätter ner henne på gräset, vi bär henne och det slutar alltid med den nedre bildsekvensen. Hon är dock nyfiken och sätter sig ibland med en tass utanför... eller springer ut och in på 1 sekund...
(Ja, hon fick såklart gå in...)


Jag älskar blommor!
Alla som känner mig vet att jag älskar de flesta typer av blommor. Så även denna sommar har jag köpt sticklingar och drivit upp. En del har jag köpt som små plantor och planterat. Samt njutit av mitt underbara syrenträd... (men detta är dock inte alla blommor som finns i trädgården och pelargonerna övervintras....)

Sniff älskar att vara ute :)
Till skillnad från Liten Zelda så älskar Sniff att vara ute. Och klättra. Äta gräs. Lukta på blommorna... och leka tiger... 
(...dock fortfarande i koppel - vi vill inte ha påkörda katter :( )

Träning inför Mathildarodden!
Två sosselag färdiga för start i enhetliga kläder!
Synkroniserade roddare - lag SocEtt :)
We made it!

Lag SocEtt vann (såklart)
  Den 8 juni inträffade sommarens hittills roligaste evenemang. Mathildarodden... Två lag från sossarna ställde upp och träffades för träning någon kväll innan. Vi hade åror som blev kära i varandra och som trasslade. Jag blev utnämnd till Stroker - den som håller takten vilket jag gjorde med bravur. Vår tränare undrade när jag skulle börja ro på allvar för jag hade verklig talang för det där med att ro - och det var enkelt och svinroligt! Jag har funnit min sport helt enkelt. Dessutom var jag den enda som inte hade träningsvärk efter... haha... Var helt slut i höfterna ett par dagar efter men det var det helt enkelt värt. Ett av de där valen man gör i livet och som jag definitivt aldrig kommer att ångra.
(Vi kom för den delen på 4:e plats av 17 deltagande lag - inte illa för några som aldrig suttit i en sculler förut...)

Mammas stora prinsessa :)
Mammas stora prinsessa tog äntligen sin sköterskeexamen :D. 3 års studier är nu till ända och ett B på examensuppgiften blev det också. Nu väntar nya vägar för mammas stora stolthet...
(Vad jag älskar dig gumman - och jag visste att du skulle klara av det!)

Vacker solnedgång i Norrtälje
 Jag och bästa vännen vandrade som vanligt på skolavslutningen. Kommunen, affärer och organisationer samarbetar aktivt för att minska fyllan på skolavslutningen. Man går en tipsrunda runt hela stan där stationerna ligger där våra ungdomar håller till. Under vår nära 3 timmar (långsamma) promenad såg vi 1 full ungdom (och en superfull 45-åring som fastnat i utveckligen... typ...). Väldigt liten fylla rapporterad till polis, nattvandrare och socialens personal. Ett bra facit.
(Hur det gick på tipsrundan? Vann ett skovårdskitt i en snygg läderväska. Samt att vårt lag vann 3:e pris också. Förra året kom vi 2:a. Men det är inte därför vi går - vi går för ungdomarnas skull :) )

Årets första saft!
 Min vana trogen gör jag egen saft. Och sylt. Det är roligt. Och framför allt gott :D. Det är jordgubbssaft som görs först - i slutet av juli är det dags för hallonsaft och hallonsylt.
(Det här är första omgången, en omgång till gjordes för forsling till Norge och stora prinsessan).

Ego!
Ha en trevlig sommar :D. Det tänker den här solen ha i varje fall. Det är så dom kallar mig...:P
(Håret, som skulle sparas, ... åkte av. Igen... Som det gör varje sommar...)

Over n' out! Ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!