onsdag 1 juli 2009

Sommartider!

Sommartid = mindre bloggande!

En helt naturlig utveckling tycker jag. Orkar inte sitta vid datorn och skriva, sitter vid datorn gör jag men att skriva när hjärnan känns som en uttorkad fuchsia på gränsen till en kokande kastrull? Nej tack! Det räcker med att försöka författa ihop de arbetsansökningar jag måste skicka iväg. Fick frågan av någon att "ska du inte åka till landet då när du inte har något arbete?" och svaret på den frågan är nej. Jag har inte ro att åka 73 mil bort, jag måste söka arbete. Jag måste vara tillgänglig ifall någon av de jag skickat iväg en ansökning till hör av sig och vill att jag ska komma på intervju. Sen har jag den där panikkänslan i magen hela tiden så jag skulle inte vara något trevligt sällskap. Så nej, jag spenderar min tid i mina hemtrakter.
Dagarna följer något sånär vissa rutiner - vaknar först när fjompsambon åker till arbetet vid 7-tiden, ofta håller jag mig vaken då. Går upp och äter frukost, läser morgontidningen och sen tar jag med mig datorn ut på balkongen och slår upp arbetsförmedlingens hemsida och kollar de nya arbetena som finns utlagda. Vandrar vidare i cybervärlden på de rekryteringssidor jag är medlem på och skickar iväg ansökning på alla möjliga arbeten. Detta tar nästan hela förmiddagen. In en sväng på Facebook och sen stängs locket för att öppnas senare under kvällen.
Då fjompsambon arbetar halvdagar tillbringar vi eftermiddagarna tillsammans. Badar eller är hos hans mor som bor nästgårds eller så är vi bara slöa och hemma. Fixar med blommorna på balkongen efter middagen, jisses vad de dricker vatten nu på sommaren.

Lägger upp en bild på en av mina älskade pelargoner. Har en ampel för 3 blommor och där har jag en "vanlig" pelargon, en hängpelargon och en kaskadpelargon. Fina är dom...

Senare på kvällen blir det ofta en film, igår var det "Änglar och demoner" - ruggigt bra måste jag säga... Nu ska badväskan göras i ordning för dagens besök på Skarpen Nord.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!