tisdag 23 juni 2009

Toppenbetyg!

Efter att regnet då öst ner över midsommarhelgen lyser nu solen med full kraft. I skuggan på balkongen är det just nu 24 grader så vad det blir när solen kommer dit vågar jag bara tänka på. Barnen är ute, fjompen är hos en kompis och lillfjompan är och badar med en kompis. Alla hennes kompisar får gå till badplatsen själv (utom en) och eftersom att hon lärde sig simma för ett par år sedan får hon följa med. Under förutsättning att hon hör av sig med jämna mellanrum. Själv låter jag stranden vara idag, blev lite röd igår på ryggen så jag avstår idag och låter kroppen vila. För första gången har jag inhandlat en bikini, eller rättare sagt för första gången sen jag var 16 år och ramlade på mc'n. Konstigt egentligen, ärren syns ju hur som helst men det sitter väl mer i psyket antar jag. Det tog ett par år innan jag började bada i baddräkt, var väl ett unikum som länge badade i sånna där shorts som var och varannan tjej badar i idag.

När jag var på väg hem idag ringde storfjompan och berättade om sina betyg och här sitter nu en stolt mamma. Undrar vem hon fått sin studiemotivation ifrån och vem som intelligensen är ett arv ifrån? Hur som helst har man i Norge en 6-gradig skala och hon har fått ett par 6:or, flest 5:or och några 4:or! 1-5 är samma som i Sverige och sen kommer 6:an då som ett bevis på att man har ett stort plus i kanten. Så nu är som sagt var mamma urstolt över sin stora tjej, tänk att hon är så duktig. Ja, jag är naturligtvis stolt över alla mina barn, de har huvudet på skaft allihopa och jag hoppas att hon skickar mig betygen så att jag kan få se dem och torka en tår i ögonvrån. Nästa år ska jag tametusan åka till Norge när hon blir russ! Och jag kommer att gråta - var så säker.

Så nu ska jag göra henne ett vackert kort och skicka över. Det är inte samma som en kram av mamma men det är gjort av mig och det vet jag att hon uppskattar...

Min stora, lilla tjej...

2 kommentarer:

  1. Jag kommenterar här, fast de va ett tidigare inlägg som ja tänkte på.

    Men va hände me jobbet som du fått ???

    SvaraRadera
  2. Jo, jag var ju hemma för vård av barn.... en laglig rättighet men se det fick man inte vara för då blev de sura (med stora bokstäver) så jag slutade...

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!