måndag 20 maj 2013

Får man skriva om...

... hur tillfreds man är med livet?

Tja, alltid retar det väl någon så varför inte :P. Eller så glädjer det någon och det kan ju vara trevligt! Men det är så - jag är väldigt tillfreds med livet. Även om minnen ibland sköljer över en som en våg och man får svårt att sortera. Även om det gör ont i kroppen och man bara önskar att "varför kan inte någon annan få dom här sjukdomarna för"? Nä, för fan - fokusera mot rätt håll så blir det hela mer än hanterbart.

Jag är inte mycket för att klaga och må dåligt. Det är liksom inte min grej och jag låter mer än gärna andra klara av den biten. Jag har för det mesta, genom hela livet alltid valt att leva i nuet och på den plats där jag är istället för att försöka leva någon annans liv eller dissa mig själv där jag är. Orka vara en "bitterfitta" som gnäller på andra, ser fel hos var och varannan, vara avundsjuk på en tredje eller bara spy på en fjärde - vad tjänar det till och vad blir effekten egentligen? Jo - att man till slut mår sämre själv! Så nej - det är inte min grej!

Tiden, livet, samvaron - ja, alltså - hela grejen rullar på. Jobbar (rätt tråkigt ibland). Lever (för det mesta väldigt roligt). Uppfostrar (går mest på rutin). Men framför allt älskar jag! Inte bara min familj utan även dom runt omkring mig - varför stänga in sina känslor till att gälla några få? Ger man så får man! Men framför allt så njuter jag av min tillvaro med barnen, det hyrda huset med tomten, mannen, mannens barn. Vänner, sötnosar och omgivning! Här är jag! Jo, men det är ju så det är...

Att göra saker tillsammans är alltid roligt så vi tassar på. Förra helgen tog vi oss an häcken i trädgården. Eller  rätt ska vara rätt: Älsklingen klippte häcken och Prinsen, Prinsessan och Bonusprinsen plockade undan så gott de kunde. Prinsen var jätteduktig <3 .="" att="" det="" fotografera="" ihop="" jag="" krattade="" lite:="" lv="" med="" mig="" och="" p="" roade="" sj="" skulle="" som="" undan="">

Fatta att Älskling klippte bort grenar som var över 2 meter och ändå är det 2 meter kvar - ja, häcken behövde sig verkligen en genomgång, haha. En hel dag tog det i strålande sol. Halva häcken fick ge vika med hjälp av motorsåg - sen gick den sönder :(. Resten tog han för hand med stora avklipparen :).

På torsdagen var vi på Orionparkens säsongspremiär i Speedway och Rospiggarna krossade Lejonen :) Weee! Lördagen hade vi vikt åt att åka till Karlskoga och kolla på SM i Powerdrift :). Okej - jag är väl "konstig" med de vitt skilda intressena jag har men jag står för att jag är en sucker för motorsport. Och politik. Och barns rätt till båda föräldrar. Och blommor... och... och... och... Ja, ni ser...! Vi lämnade Degarö mulet och regntungt. Vi åkte igenom ett regnoväder vid Västerås och vi steg ur bilen i strålande sol. Bonusprinsen som vi burit ut sovande vaknade när det var runt 8 mil kvar. Vi njöt av bilarna men var ändå besvikna över tävlingsformen är enskild och inte i grupp... Men det var ändå grymt häftigt... Men man blir trött när man är ute på roligheter i strålande sol så då kan man lägga sig ner och sova lite i gräset:


När vi åkte hem åkte vi igenom nästa regnoväder - i Örebro och när vi kom hem så var det strålande kvällssol, grillen och Mellot som hägrade!

Tror ni att jag mår bra eller är tillfreds med tillvaron så tror ni riktigt rätt! Det är ju lite skillnad kan man ju säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!