måndag 10 december 2012

Det blir ju lite upp- och...

...nedvänt ibland... Livet alltså...

Jag tror att den senaste veckan kommer att gå till historien som "en av livets värsta veckor" - eller något liknande...

Den började ju med polisförhöret som ju i och för sig slutade på ett bra sätt då ju Prinsen inte längre är misstänkt för någonting :D. Sen fortsatte det ju med detta snöfall... Och ja - vi bor i Sverige, vi får snö varje år, jag älskar snö och att göra snöänglar - men varför måste allt komma på en gång??? Vi blev totalt insnöade här i vår lilla by, ungarnas bussar blev inställda så vi var hemma alla tre. Som tur var kanske man ska säga så "valde" Lillprinsessan denna vecka att vara sjuk på... Prinsen och jag skottade snö så det stod härliga till - bara för att två timmar senare göra om proceduren igen. Precis när vi var färdiga så kom den jävla blåa traktorn och tömde som vanligt (!!!) snön på min uppfart så det var bara att fortsätta en halvtimma till... Sen kom jag i varje fall ut och kunde åka och handla mjölk och hämta paketen som kommit :) Men - man får inte vara glad för routern som skulle passa enligt hemsidan - vill ändå inte prata med vårt modem så den får gå tillbaka och en ny måste beställas.. SUCK!!! (Men resten fungerade i varje fall...:)

Ungarnas bussar var inställda i 3 dagar - ja, så är det när man bor på landet (varför hade jag inte lika tur när jag växte upp??? Då gick minsann bussarna i snöstormen... iofs körde den i diket ibland - men den gick!). På torsdagen när jag skulle till jobbet tog resan som vanligtvis tar ca 15 minuter istället 45 minuter! och de bilar som inte ens hade styrfart, svängde in på oplogade busshållplatser - ja, de blev stående där också för de körde fast... Med andra ord är det bättre att göra som jag i spårigt väglag: fast grepp om ratten och ca 50 km/h så håller man sig på vägen...

Efter jobbet var jag och köpte årskort på simhallen. Har fått två stycken FAR-recept, alltså "Fysisk Aktivitet på Recept", ett på simning och ett på gym. Eller rättare sagt Friskis & Svettis (som har gym). Nu är det dags att utmana kroppen mer än tidigare... Har gått på gym tidigare men behöver en PT och det får man på köpet när man har ett FAR-recept och dessutom så blir det billigare också. Förutom att utmana kroppen så ska jag nu ta tag i de där 5 kilona som är kvar till den vikt jag vill stanna på - och då står jag mitt i BMI-skalan för vad som är normalvikt :D. Någonting som inte har inträffat sen jag var runt 25 år och nu när jag kommit hit ska jag göra mitt allra yttersta för att stanna där jag är, Dercums till trots! Efter att ha köpt mitt årskort, varit på styrelsemöte på Folkets hus (där vi var 6 stycken - resten var insnöade) åkte jag till Snygga M för att bara vara lite... Det blev ju ingen simning idag för inflammationen i bröstkorgen sa effektivt stopp - jag hatar Tiezes nästan mer än Dercums men det är ju bara att lära sig leva med den skiten också. Jag hade vid detta laget så ont att jag inte pallade att köra bilen hem så jag åkte dit och softade. Det är skönt att ha en vän som Snygga M som man kan leka med ord med, skratta med, se på sport med, diskutera med och tja, liksom - bara vara med... 2 avsnitt med "Games of Thrones" och sen var jag såpass stillad att jag kunde åka mot hemmet...

På fredagen upptäcker vi att dörrhandtaget blivit sönderbrutet. Först trodde jag att det (faktiskt) var Prinsen som ryckt loss det men det visade sig sen att det inte var det utan att någon annan varit på vår bil... Så nu kom jag inte in i bilen - och jag som skulle på begravning. Som tur var hade jag tid på mig och ringde till tjejen jag skulle åka med som hade gott om tid på sig och kom förbi här hemma och hämtade mig. Det var en riktigt tung begravning där jag sade adjö till en vän jag har haft i 30 år... Väl hemkommen tog jag mig in i min bil och kunde åka och handla...

På söndagen då jag skulle på julmarknad och ha caféet på Folkets hus startar inte biljäveln! Nä, kanske inte så konstigt då vi hade 22 f*ckin' jvla minusgrader ute.. Som tur var fanns Finaste K hemma och kom över med startkablar och gav mig en för tidig julklapp: en motorvärmakabel :D - weeeeeeeee! Väl inne på Folkets hus gick allt som smort och till och med jag njöt av den finska tangon... Helgen avslutades helt perfekt med ett besök av Söta M som kom förbi på väg till jobbet...

Nu är det ny vecka, mer arbete men bäst av allt är att Storprinsessan kommer på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!