tisdag 4 december 2012

Ja, vart tog tiden...

... vägen? Ja, inte har den stannat kvar här hos mig i varje fall och det är jag glad för. Att tiden försvinner innebär att det snart är Lucia och Storprinsessan ska hämtas på Arlanda - och ju mer som händer runt mig - desto snabbare är ju dagen här då hon ska komma alldeles, alldeles snart... (och sen går tiden alltid för fort innan hon åker igen men men...)

Det finns delar i det som hänt sen förra onsdagen som jag verkligen skulle vilja vara utan... Jag lovar - jag ljuger inte en sekund om att de senaste dagarna skulle jag kunna vara utan - men ändå inte för samtidigt har det hänt saker som jag inte vill vara utan. Och jag har lärt mig saker... Jag har verkligen fått mig själv rannsakad och det har varit nyttig. Jag har också fått beröm för att jag är så stabil i mitt föräldraskap - och det värmer ska ni veta. Jag har fått höra att det märks verkligen att jag har koll på mina barn, att jag fostrar dom med en varm, fast och omtänksam hand, att jag stöttar dom istället för stjälper dom och att jag finns där. Och det är inte mina barn som har sagt det denna gång utan det kommer från helt annat håll. Ett högst oväntat håll - men från ett håll som gör att jag verkligen tar till med det som sagts till 100%. Men det har varit ett par dagar då jag levt med en oro jag nog aldrig känt förut. Eller oro är nog fel att kalla det för - jag har levt med en undran och idag, när vi kommit hem och jag fått reda på vad/vem som var boven i det hela så kände jag en sån lättnad som gjort helt rätt när jag dessa dagar har hanterat min omvärld på det sätt som jag gjort. Så oerhört skönt helt enkelt - och på något sätt hoppas jag att alla föräldrar får gå igenom det jag gjort dessa dagar och i slutändan få känna den stolthet över barnen som jag har fått göra dessa dagar, få känna att din spontana tanke om dina egna barn var helt rätt. Att du visade för dom att du finns där i de svåraste lägena, att du tror på dom - ge din kärlek och få kärleken tillbaka! Och sjutton vad jag älskar er!!!

I lördags var vi på bokmässa - Lillprinsessan har varit med i ett skrivarprojekt som heter "Ung berättare". När jag fick hennes bok i handen kände jag mig så stolt över min lilla prinsessa. Samma stolthet som jag kände när hennes storasyster stått på scenen och underhållit oss. Samma stolthet som jag kände när Prinsen fått sina scoututmärkelser... och samma stolthet kände jag över hennes bok. När jag läst färdigt den så grät jag för boken är så vacker. Nu är jag ju part i målet men när vi varit på bokmässan, Lillprinsessan varit med och intervjuat en författare på scenen, och vi var på väg hem så insåg jag att det var inte bara jag som tyckte att hennes bok är underbar - den känslan delades också med hennes lärare.  Det var egentligen bara hennes lärare i svenska och hennes mentor som skulle läsa böckerna men Lillprinsessans bok har vandrat runt i lärargruppen och dessa lärare kom fram till mig fulla av beundran över det hon skrivit. Lärare som jag inte hade en aning om vilka det var men som kom fram, tog i hand och talade om för mig att "det var bland det vackraste de läst" och att "är hon bara 13 år och har skrivit så vackert"? Och ja - hon är 13 år och ja, det var så vackert...

Och stolt över Storprinsessan blev jag när hon klarat av ännu en tenta... Det har verkligen varit dagar som speglats av mina underbara barn - och det de åstadkommer i världen :D

Annars... tja - vad ska man säga??? Ständiga strömavbrott... det vill säga 13 stycken inom loppet av 1,5 dygn... och det sista tog knäcken på TV'n som helt plötsligt sa "Poff" och no more TV :(. Får ut lite pengar på min hemförsäkring så nu kommer operation "leta så billig TV som möjligt som pratar med resten av världen och som inte kostar skjortan och hela armen... så för tillfället kollar vi på en 14 tums TV och det är liiiite skillnad mot 42 tum dådå... Men det funkar...

Sen kör vi med massor av snö nu för tiden - och sträng kyla... men det ska bli bättre med kylan vad jag har förstått - och det tackar vi för!

Tjing tjong - dags att sova... läkarbesök, jobb, möte och kör i morgon - blir en lång dag, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!