onsdag 19 augusti 2009

Håräventyr à la Pebbles!

Dags för bekännelse: Jag stod i duschen, tvättade mig och schamponerade in håret som jag är så innerligt trött på. Inte luggen men resten, det bara hänger där helt spikrakt och ingenting kan jag göra åt det längre, jag som var så fin när moster fixat till det. I slutet av mars...

Kom och tänka på att när jag var typ 14-17 år fixade jag håret helt själv. Jätteduktigt, bara samla ihop allt hår i en hårt kammad toffs mitt på skallen och så mammas kökssax. Herregud, låter inte klokt men så gick det till i varje fall. Ja, jag borde ju kunna ansa lite i varje fall. Har verkligen inte pengarna att lägga ut på en klippning, det finns lixom bara inte och billigast här omkring kostar nästan 400 kronor som jag hellre lägger på mat till familjen typ. Nåja, stiger ur duschen, sätter mig vid datorn och vips så har jag sökt efter goda idéer på nätet men blev inte klokare för det förutom att jag skulle ha bra speglar...

Helt plötsligt har jag plockat fram min dyrbara frisörsax (klipper ju alla fjompbarnen och fjompsambon själv så en sådan har jag faktiskt investerat i en gång för läääänge sen), sen min urtunningssax (det går inte att klippa fjompsonens hår utan en sådan) och min lila kam. Ner med hallspegeln och in på lilla toan.

Tog lite på luggen. Mkt lite, tycker om min långa lugg.
Tog lite i nacken.
Tog lite till i nacken.
Vände skallen upp och ner och satte dit den där toffsen.
Klippte.
Tog lite här och lite där.
Kom och tänka på min frisör som brukade raka håret längst bak i nacken på 16 mm. Undrar om sambons klippmaskin går så långt???
Det gjorde den.
Använde maskinen i nacken.
Klippte vidare och det blev kortare.
Kortare.
Och kortare men luggen, den är kvar...

Nu kom lillfjompan hem. Med en helt nyträffad kompis och där stod jag i BH på lilla toan med spretigt hår och sambons klippmaskin i högsta hugg och en hel ruggigt massa hår runt omkring mig. Okej, ja - de stirrade och sa inte mer än: Ehhh???

Nåja.

Resultatet??? Blev det bra? De hemmaboende fjompbarnen och fjompsambon tycker det. Ni får själva avgöra, här kommer lite bildbevis:






Vad tycks???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!