torsdag 20 augusti 2009

Till min dotter

Förlåt mig för min ouppmärksamhet. Förlåt för att jag inte fanns där när du behövde mig som mest. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna gottgöra och jag är så oerhört ledsen för att jag varit en dålig förälder.

Fan, jag önskar att jag vetat! Jag önskar att jag gjort något!

Tro mig när jag säger att jag älskar dig så mycket, gumman.
Tro mig när jag säger att du är ett av mina allt.
Jag är inte den bästa på att höra av mig, men så är jag av naturen men jag bär dig alltid i mina tankar.
Om jag bara vetat omfattningen hade jag gjort så mycket mer.
Om jag bara vetat det minsta förutom den vanliga tonårselakheten.
Om jag bara kunnat vrida tiden tillbaka men det går inte.
Jag var en dålig förälder och jag är det fortfarande.
Jag korsförhör dina syskon om deras skoldag, ni är så lika, så starka och så vetgiriga.

Jag har i varje fall försökt lära mig av mina misstag.
Jag har inget försvar förutom att det varit ren dumhet från min sida.

Jag hoppas att du kan förlåta mig för det jag gjort dig någon dag.

Jag älskar dig min stora, duktiga, modiga och helt underbara tjej.

//Mommie

1 kommentar:

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!