onsdag 28 november 2012

Irritation, Frustration, Glädje...

... och allt annat som finns runt omkring en...

Men egentligen känns livet som ett stort SKJUT MIG! men Finaste K säger att den här är bättre än den modell jag brukar köra (--- > ):




Hon kom gående nerför gatan
En perfekt trettiåtta
Hon hade svart klänning
Svart hår
Och natten runtom henne
Var fylld av hägg och syrén
Mitt i november var hon ett andetag
Av nordisk vår
Jag kunde ha gått åt sidan
Jag kunde ha läst min läxa igen
Jag kunde ha tagit mej för pannan
Som andra män
Men hon bar på Bhagavad Gita
Hon bar på en sorg
Som om hon sett för mycket
Under för få år
Hon var lämnad kvar
Bland sina sista dar.

Hon sa:
Skjut mej med din lyckopil
Ta mej med i din vilsna bil
Kör vart du vill
Åt öst eller väst
Ta den väg som håller bäst
Skjut mej med din lyckopil
Kör mej till Kairo
Eller Rouget de Lisle
Ta mej bort från den här stan i natt
Ta mej med och
Fyll mitt liv med skratt.

Hon sa: Änglarna
Har varit med mej
Ifrån Fuji till Minneapolis
Dom har stått mej bi
På Manhattan och i Rom
Nu är jag hemma här igen
Med min ande och poesi
Jag är en fri kvinna
Det är min rikedom

Plötsligt brann en blixt av
Från en gammal Polaroid
Och hon höll fram en bild
Och sa: det här är du
Du är vacker, du är man
I dina ögon ylar en varg
Kom och gå över gränsen
In till min egendom
Oh jag var lämnad kvar
Som i mina första dar

Hon sa:
Skjut mej med din lyckopil
Ta mej med i din vilsna bil
Kör vart du vill
Åt öst eller väst
Ta den väg som håller bäst
Skjut mej med din lyckopil
Kör mej till Kairo
Eller Rouget de Lisle
Ta mej bort från den här stan i natt
Ta mej med och
Fyll mitt liv med skratt.

Nere i city klappar bankerna ihop
Ingen pratar längre
Bara skrik och rop
Och dom unga dom sätter allt på ett kort
Dom vill ha allt
Och dom vill ha det fort.

Hon sa:
Skjut mej med din lyckopil
Ta mej med i din vilsna bil
Kör vart du vill
Åt öst eller väst
Ta den väg som håller bäst
Skjut mej med din lyckopil

I och för sig har jag en, nä två, stycken svarta klänningar i storlek 38 men den senaste klänningen jag köpte var i storlek 36 men men... dock har jag inte svart hår... Ja, jag bär på inte bara en sorg utan flera och har ju faktiskt sett mer än vad jag borde ha sett. Jag är speciallist på att bara slänga mig in i "den där" bilen och säga "kör" och det är när jag får utlopp för dessa sakerna jag blir tillfreds och jag är idag en fri kvinna i kropp, själ och ande... och skrattet är en viktig ingrediens i mitt liv... Tja, Finaste K kanske har rätt...? (och ja, jag vet att inte hela låten är med men hittar ingen annan video...)


Tja, jag vet inte, jag tycker ju rätt mycket om den här modellen av Skjut mig i huvudet! (---> ):



Men då jag inte är speciellt självmordsbenägen av mig så är det nog så att Finaste K nog har rätt...

Dagen idag blev ju kanske inte som jag planerat den - men jag hoppas att den avslutas helt okej... Det här är en av de där dagarna då man säkert gjort bäst i att ligga kvar i myssängen, borrat ner huvudet i kudden och bara varit... men det funkade ju inte! Så det var ju bara att stiga upp och attackera dagen på bästa sätt...

Igår ansökte jag om skilsmässa från höfterna men nä, de vill inte - så det var ju bara att attackera dagen med höfterna släpandes efter sig. Fastnade framför öppna spisen och pratade med Söta L och Bästa M på chatten och gjorde upp planer för i dag, i kväll och .... framtid??? Tja, vilken framtid kan man ju fundera över...?

Idag kom det där ovädret dådå och byte av däck ett måste! Ja - varför göra det när man kan få hjälp när man kan göra det i snöslaskoväder helt själv? Verkar ju.... sinnesjukt onödigt! Så därför gjorde jag det idag... Men innan jag kom så långt så måste jag ju upprepa gårdagens misstag en gång till... Igår råkade jag av misstag välta ut en halv mugg kaffe i Snygga M's knä (som väl inte blev så lycklig...) och idag lyckades jag kasta in ett helt kaffeglas MED kaffe i mikrovågsugnen och kaffe spred sig i hela mikron och köksbänken.... och ohhh!!! vad lycklig jag blev (<--skjut mig="mig" skjut--="skjut--">

Men hur som helst - på med dom röda fina termobyxorna (snöslaskstorm, blött, kallt = röda termobyxor) ut till bilen, fram med domkraft och fällkors... utekaffemuggen hängde ju som alltid med!  Tar ut däcken och upptäcker att det ena har väldigt lite luft i sig så det var bara att slänga in det i bakluckan och iväg till macken för att lufta däcket - så långt var allt bra... Upp med bilen på domkraften och nästan uppe - så viker sig fanskapet!!! Jamen... varför inte liksom???

Letar i förtvivlan fram en annan domkraft och får upp bilen på den istället och får loss den andra utan att den viker sig helt. Byter så 3 av däcken, går som smort - men så kommer det fjärde och det sitter som berget! Och naturligtvis så välter jag kaffemuggen så nu har jag vält ut 3 kaffemuggar inom loppet av 24 timmar.... men seriöst??? Sånt händer ju bara inte... eller jo - det händer mig!

Ringer till Finaste K som kommer som ett gehu och hjälper den utsatta damen i nöd. Tänk vad bra det är med vänner som verkligen finns där när man akut behöver dom och att man vet att man kan bara kan ringa och dom säger typ "ge mig fem minuter så är jag där". På tal om det där med att hjälpa och erbjuda hjälp:

Jag avskyr när människor tror att man förväntar sig något tillbaka bara för att man hjälper dom, ställer upp eller bara finns där för dom - för det är så man inte gör! Erbjuder man någon sin hjälp ska man göra det med rent hjärta utan att förvänta sig något tillbaka. Jag erbjuder min hjälp utan baktankar, förväntar mig inget tillbaka - jag gör det för att jag vill göra det. Ville jag inte göra det - skulle jag ju inte erbjuda mig eller vad det nu än handlar om... Blir så besviken när människor ska börja tjaffsa om "vad man ska ha för det eller det" - men herregu' - vart tog medmänskligheten vägen om det nu är så att man alltid ska förvänta sig saker tillbaka? Lägg ner för fanken!!!

Jaja - en varm kram fick Finaste K hur som helst, lite prat om helgen som varit och sen ett "vi ses ikväll"... Ikväll är det möte och där ska det tas vilka som ska in i Utbildningsnämnden eller flyttas upp till ordinarie efter lite omredigering i gruppen... Efter det ska jag ut på festligheter och det passar nog rätt bra ikväll - nu har snön fallit nästan hela dagen och gått från snöslaskmodell till snömodell och lite kyla så det blir nog svinhalt ikväll så det är nog bäst att stanna kvar i Storbyn...

...där Bästa M ska fortsätta på den inslagna linjen att lära mig att dricka rödvin! Ja, alltså - jag har avskytt rödvin sen min första fylla som var på rödvin men i fredags föll det sig så att Snygga M bjöd på rödvin - och jag smakade och tyckte dessutom att det var gott!!! Men fatta? Jag som verkligen hatar rödvin... Men 2 glas fick jag i mig :) Så ikväll tyckte Bästa M att vi kunde fortsätta projekt lära Cathskatt att dricka rödvin...

Men innan jag kommer så långt så kanske jag ska klä på mig lite nu när jag torkat efter dagens uteövning... där jag dessutom upptäckte att förutom vilt sex så är tydligen däckbyte ett fullgott utbyte för att lindra höftsmärtorna... men det är fan så mycket roligare att ha vilt sex när man har ont i höfterna än att ställa sig och byta däck på bilen...






Tjing, tjong i snöstormen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!