torsdag 17 december 2009

Det ser ut som ....

Det är verkligen inte lätt att få det renoverat hemma... olika aspekter spelar in.
Har precis flyttat in i lägenheten, jag och barnen vilket innebär att det är lådor i vartenda hörn. Ändå har vi tömt en massa lådor. Eftersom att vi flyttat till mindre är det lixom inte det lättaste att hitta plats. Har ju iofs 5 garderober i hallen men de har ju för tusan inga hyllor!!!
Hur kan man ha lägenheter utan hyllor? Jag trodde man skulle ha garderober till att förvara saker i. Vilken familj har kläder som de bara hänger???? Helt sanslöst är det.
Har köpt hyllor.
4 stycken och det kostade "bara" 504 kronor...
Pengar jag fick ta från mitt bidrag och skulle få tillbaka på direkten. Direkten är uppenbarligen ett mkt svårt begrepp för nu är det 2 veckor sen jag köpte dem. Det är ju för väl att det är barnbidrag i morgon så jag kan få lite pengar i varje fall...

Renoveringen var det ja. Lillfjompans rum ska ju fixas i ordning helt och hållet. Tapeten var ju sönderriven i stora schok och mattan trasig. Detta har inneburit, i den redan kaosartade lägenheten att det nu är om möjligt ännu mer kaos. En del av möblerna har vi mer eller mindre slängt in i vardagsrummet och resten står i hallen. Ett par saker samt Lillfjompan pressades in i Fjompens rum. Ikväll ska vi släpa ut den enda kvarvarande saken, nämligen den stora bäddsoffan hon har. Vet bara inte vart vi ska ställa den...
Det ska bli skönt när hennes rum är färdigt för då kan hon tömma alla sina lådor och sätta upp de saker som hon vill ha på väggen, koppla ihop datorhelvetet och ställa i ordning. Vilket kommer att behövas eftersom att både Fjompens rum och vardagsrummet som även innehåller mitt krypin ska ju tapetseras det med. Så det blir ständiga rokader av möbler och lådor.

Min älskade Fjompson har svårt att skilja sig från saker. En av killarna som hjälpte till vid flytten skällde på honom för att han har så mkt saker. Då blev jag sur... Jag är medveten om att Fjompsonen samlar på diverse tingestar men ingen ska skälla på honom för det förutom jag! Nu håller han i varje fall på att kolla igenom sina lådor och han rensar faktiskt ut en del av sina saker. Sen - han har massor med böcker - han älskar att läsa och det är jag stolt över att han gör. Jag är stolt över att mina tjejer gör det med och jag köper mer än gärna böcker till dom...

Sen ska dom ju fixa vardagsrummet med och det kommer att bli den stora utmaningen. Vardagsrummet innehåller ju också min påtvingade sovhörna. Förstår inte riktigt hur jag ska få ihop alla saker som finns i rummet så att det kan bli plats för att tapetsera i det. Och hur jag ska orka flytta de saker som finns här inne. Handikappad är jag, ont har jag... men men - på något sätt får det ju helt enkelt gå :)

Förhoppningsvis kommer det inte se ut som helvete snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!