lördag 2 januari 2010

Varför inte testa något nytt ibland?

Som överskriften beskriver - varför inte testa något nytt ibland? Det nya heter sanningen...
Jag är så trött på lögner. Jag är så trött på att bli ljugen till och om. Jag är dessutom så trött på alla dessa överdrifter som man serveras allt som oftast...

Om jag säger att jag har ont - får jag höra att jag sagt att jag nästan är döende.
Om jag säger att jag sagt att någon är dum i huvudet - har jag hux flux sagt att någon är psykopat.
Om jag säger att ja, jag älskar någon - har jag ju sagt att jag ska gifta mig...

Det är i varje fall så det känns.

Dessutom serveras jag på silverfat den ena "sanningen efter den andra". Den ena dessutom konstigare än den andra. Saker som jag inte alls känner igen. Är så trött på det. Är så trött på att hamna mitt i andras krig.
Det rör ju inte ens mig själv! Har funderat mkt på hur jag ska relatera till det som sägs till mig - speciellt från en sida.

Jag är precis som andra människor - jag blir förbannad. Ibland händer det att jag talar med andra om min ilska och säger mina sanningar. De sanningarna kan jag ju stå för att jag sagt - under ilskans hetta. Nästan alla människor har ett behov av att dela med sig av det man känner men man gör ju bäst i att säga sanningen istället för att ljuga ihop någonting för att man tror att det gagnar ens sak.

Varför? Varför ljuga ihop saker? Sanningen har en tendens till att faktiskt komma fram.
Det man säger eller hör kan göra ont, det håller jag med om. Men det är ändå bäst att säga sanningen. Speciellt om du säger det till någon du är osäker på. För om den personen sedan är så illvillig att den säger det du sagt kan man med rent hjärta säga att "ja - jag sa just så".

Det är väl klart att det är dumt att prata med "fel" människa. Kanske jag borde lära mig att inte prata med de som hugger i ryggen. Men ändå - säger jag precis så som jag upplevt kan jag ju bara säga att "ja - jag sa så, jag står för att jag sa det för just då var det min sanning. Jag var arg och besviken och jag talade". Det skulle aldrig falla mig in däremot att fabulera ihop en massa saker för att göra någon illa. DET är inte min grej.

Men jag har en hälsning till de som tar till sig:

Jag vet inte om det som sagt är lögn eller sanning och ärligt så skiter jag i det.
Jag vill inte bli inblandad i ert synnerligen elaka spel.
Jag vill inte höra mer lögner om än den ena och än de andra.
Jag vet vem som är värst och jag tänker inte ens hålla tyst längre.
Alla sk sanningar ska komma fram så att jag får ut dem ur mitt system.

Att jag sårar en eller annan - ja, men ni har ju sårat mig mer än gärna så what the f*ck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!