söndag 14 mars 2010

Blir så full i skratt...

... när jag tänker på vissa saker...

En av sakerna är det där med förutfattade meningar och att en del människor ger sig tolkningsföreträde på saker vad man säger och vad man gör. Jag kan tala om att jag är fortfarande samma glada människa som jag var när jag växte upp men däremot har jag blivit äldre och faktiskt kanske en aning klokare. Jag vet vad som gäller och vad som händer och sker. Ser så tydligt jag kan och utgår ifrån det. Och tolkar inte med förutfattade meningar...

Så nu vet du det.

Gamla vänner klagar på att jag inte är som jag var. Men det är jag - ledsen. Jag har bara blivit äldre och troligen klokare. Och klokare än dig - hårfärgen till trots :) Sen - jag står för det jag säger och jag koppar inte det någon annan skrivit och slår mig för bröstet och säger att jag gjort det själv.

Livet går vidare trots alla missar man gjort och gör. Och kommer att göra. Jag är säker på att jag kommer göra många missar till i mitt liv och det står jag för. Men tro inte att Du vet vad det är jag gör för det vet du inte - eftersom att jag inte ens vet det själv ibland. Så mina goda vänner från förr - jag finns här, jag är här och jag är som jag alltid har varit - bara lite äldre men väldigt mycket klokare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!