måndag 8 juni 2009

Hade ju så mycket att skriva om

… att skriva om idag men så blir det inte. Det får vänta några dagar.
Skulle dela valsedlar idag kl 18.00 men så blev det inte heller. Just nu sitter jag i min soffa med en värkande högerhand. Medans ugnen blev varm tänkte jag vara effektiv och diska av den disk som fanns, när jag nästan var färdig högg jag tag i ett glas med vänster hand och körde ner högerhanden i det och vred om…

Det gjorde ont utav bara fan!!! Släppte glaset och drog upp handen ur baljan och där var det nu ett ca 4 cm långt skärskår rakt ner på insidan av handen, jämte tummen. Blodet bara sprutade - ropade på sambon som satt vid datorn.
-Jaha gumman, det är bara att åka till sjukhuset. Han sprang och hämtade bilen och det hällregnade ute. När vi kom till Kungälv gick vi in till akuten och de skickade in oss till jouren som hade mer plats. Nu följde rengöring och en rolig läkare kom och tittade, såret hade slutit sig jättefint under min frottéhanduk så de gjorde rent det och tejpade ihop såret med ett gäng tejpstripes, satte ett tryckförband och så en gaslinda så nu kan jag knappt röra handen - vilket var meningen sa sköterskan. Så frågade då sambon om jag kunde jobba… hon skriver på datorn mycket. Hemma minst ett par dagar blev svaret. Får inte böja höger pekfinger (böjer f_n inget pekfinger, gör ju ont av bara f_n), inte diska, inte blöta ner, inte använda handen och inte skriva dator på helst 1 vecka! Dom “bestämde” att jag blir hemma ett par dagar och påpekade snällt att man får ju fakiskt vara hemma 1 vecka utan läkarintyg… Jaja - det blir inget jobb i morgon i varje fall - det inser jag med.

Väl hemma igen blev hela familjen engagerade i kvällens tvättid. Jag stod där och kände mig onyttig och dirigerade vart allt skulle. Nu är det väl lätt att tro att jag skulle trivas med detta men det är “inte jag”, det finns saker jag trivs med att göra och tvätten är en av dem. Om sanningen ska fram hade jag uttrit svårt att låta bli men sambon var “hård” mot mig - “du låter bli!”.

Så nu sitter jag här och är allmänt drogad på starka smärtstillande med ett stort vitt bandage runt handen. För mig som skriver snabbt utan att titta på tangenterna är detta jättesvårt - att skriva med pekfingervalsen…

Nåja - i morgblir det mer skrift - måste ju bara berätta om Majblomman, bra smärtstillande och lite andra funderingar….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!