fredag 19 juni 2009

Midsommar - en uppdatering

Så har man då firat midsommar... i regn och rusk, ja det som numer liksom hör till. Barndomens minnen av soliga midsommar verkar vara just minnen:) Nej, men visst händer det att solen lyser och värmer på midsommarafton men det är alltid bäst att ställa in sig på regn...

Vi åkte på förmmiddagen ut till Gunnebo Slott för att fira midsommar. Det såg då inte grått ut på himlen åt det hållet när vi tittade ut genom fönstret. Vi kom ut dit och solen lyste. Tog oss dit vi skulle och sen blåste det till och de gråa molnen dök och och sen blev det hällregn. Stod i ett buskage och skrattade för att sedan rusa upp tillbaka till slottet och fjompbarnen följde efter. Köpte sockerklubbor och sen åkte vi där i från. Förbi centralen och köpte gott kaffe med choklad, vispad mjölk och grädde och sen tillbaka hem. Installerade Sims och sen var vi fast tills vi åkte iväg för sill och färskpotatis.

I goda vänners lag tillbringades sedan en lugn midsommar. Då jag var den som styrde bilen ikväll tittade jag och barnen på när de goda dryckerna inmundigades. H drack en citron- och limedrink som nästan fick mig att ångra beslutet om att vara den som körde- man kanske skulle ta taxi hem?

Nu ligger alla sött i sina sängar och Pebbles sitter här, kl 8 minuter över midnatt och ska ta en sista cigarett och sedan krypa ner i sängen....

En helt okej midsommar

2 kommentarer:

  1. Godmorgon och glad midsommar:)

    Ja,tröttnade på vissa människor som läste min blogg så jag förflyttade mig..klart du ska få den http://stalminbarndom.blogg.se

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haaaj

    Önskar dig detsamma:)idag så ska jag och gubben ut och äta,sen blir det bio...idag firar vi i år som gifta och vår första bröllopsdag:)
    Javisst är hon vacker min lilla syster..är så glad för hennes skull.

    Kramar

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!