söndag 15 april 2012

Helt sjukt nöjd...

... med denna lördag :) Det är i och för sig sällan jag är missnöjd med mina dagar men idag är jag så nöjd. Går och smånynnar på en låt av Anders Lundin och Lars In de Betou som heter "Nöjd". Det är en barnsång som Lillprinsessan lyssnade på som liten. Jag gjorde 2 skivor med musik åt lillprinsessan, det var massor med musik som hon lyssnade på och som vi alla i familjen tyckte om. Vi spelade den ofta i bilen och på datorn hemma och på deras cd-spelare gick just dom 2 skivorna runt, runt. Hittade nummer 2 av skivorna när jag plockade bland skivorna för att ha att lyssna på i köket och ja, den spelas ofta. Igen :) Hela familjen kan alla låtar utantill... och vi sjunger fortfarande med.



"jag är så nöjd, nöjd, nöjd"... "Och dom är sura för att dom aldrig fick bli nöjda...". En helt underbar och positiv låt :)

Och dagen idag är en sån dag som man inte kan vara annat än nöjd med. Dagen började med strömavbrott, plockade fram campingköket så att jag kunde koka kaffe, tänkte i mitt stila sinne att "det är säkert så som det är som vanligt - när jag är färdig med kaffet kommer strömmen tillbaka" och mycket riktigt: när jag hällde ner de sista dropparna hett vatten i Melittafiltret knäpper det till i hela huset och tillbaka kommer strömmen. Jaja, kaffet blir ju lika gott när jag gjort det i Melittafiltret tänkte jag glatt. Huvudsaken var ju att det var tillbaka så att jag kunde ta en dusch och göra mig i ordning för konserten. Som vanligt blev det stridssminkningen... Det behövs när man ska stå framme i ljuset på scenen för annars ser man väldigt blek och konstig ut, precis som när man är på TV. Kommer ihåg när vi var på UR-dagarna med jobbet och det skulle vara en sitcominspelning och chefen på UR ringde och frågade om jag kunde tänka mig att bli intervjuad och jag sa ja. Utan att tänka mig för... Vi satt i kanal 5:s tv-studio (den ligger på UR) där ett av deras program spelades in. Kommer inte ihåg namnet på det men hon som hade det heter Hanna. Innan inspelningen blev vi sminkade av sminköserna och jag tyckte verkligen inte att jag såg riktigt klok ut. Det var en massa smink, ja, alltså, lager av smink. Vi var 3 stycken som blev intervjuade; jag, Anette från Växsjö och en kille från Göteborg. När intervjuerna var avklarade var det snabbt in till sminket för att ändra sig till normal sminkning. När de sände programmet såg man helt normal ut, till och med de svarta ögonen och de röda läpparna... Så det blev sminkningen för uppträdande som åkte på idag :)

Konserten gick sjukt bra:) Idag var det verkligen power så att det stod härliga till. Det bara exploderade och allt satt som gjutet. Gick oerhört bra att förstärka tenoren på Perfect Praise och att hitta de där disharmonitonerna i Joyfull, Joyfull och Climb everery mountain. Sista låten stod publiken upp och dansade - och sånt är så förbaskat skönt :)). Det var drag under galoscherna - en helt underbar konsert!

Hela dagen idag har jag funderat över telefonsamtalet som jag hade i går kväll. Det lämnade liksom en känsla efter sig. Frågor ställdes som jag inte vet hur jag ska relatera till. Samtidigt känner jag mig så oerhört nöjd med samtalet. Det finns en massa frågor obesvarade, det ställdes en massa frågor jag faktiskt inte kan svara på och jag ställde frågor som inte fick något svar. Men istället för den frustration jag brukar känna inför obesvarade frågor så känner jag mig på något sätt oerhört lugn. Bara lugn... som man känner sig efter att man blivit rejält tillfredsställd... Sov oerhört gott i natt, precis som jag misstänkte att jag skulle göra :)

Och jag tror att jag kommer att sova precis lika lugnt i natt... i morgon är det arbete som gäller så det är nog dags att lägga sig ner och försvinna in i sömnen underbara värld... Men först ska jag sno mig lite gosiga kramar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!