torsdag 13 september 2012

Hm...


... bedömningsfråga... Ja? Jo...

Det damp ner ett brev i min inkorg och jag vet verkligen inte hur jag ska relatera till det. Jag har, under våren, till och från, fått brev med en viss information som vederbörande tydligen tycker att jag ska ha. Nu har ju jag rätt länge haft tillgång till exakt samma information helt på egen hand men va fan - det har ju inte en anonym avsändare med att göra. Avsändaren har utgått ifrån att jag inte har någon kontakt what so ever med den breven gäller... vilket jag har rätt ofta så vill jag ha info så får jag ju den - first handed så att säga. Så jag har liksom bara lagt dom i en egen mapp och faktiskt skrattat åt dom. Vet ju att den som skickat dom är rätt... nej, väldigt mycket... fel ute när det gäller vissa saker och det är ju egentligen det mest komiska i hela det här... men men.

Men när jag kollade mailen idag hade jag fått ännu ett och någonting i överskriften fångade mitt intresse så istället för att bara klicka i och flytta så läste jag det faktiskt och det handlade inte om det jag trodde det skulle handla om. Det visar på ett oerhört människoförakt. Inte mot mig som person (var säkert avsett att vara det men då jag tycker att det ycker att det skickas av en väldigt förvirrad person så rycker jag på axlarna) för på något sätt varre av det som stod - inte i mina ögon i varje fall även om det var skickat till mig med information som jag redan hade full koll på. Så liksom - informationen var ju bara att bortse ifrån... utan det som var skrivet handlade mer om en helt annan person och var skrivet på ett så nedvärderande och föraktfullt sätt. Jag vet att om den person som det faktiskt handlar om skulle få reda på vad som stod så skulle inte bara den personen utan även ett par andra bli väldigt arga. Och åtminstone en person skulle nog bli väldigt ledsen vilket jag har största förståelsen för.

Det är då satan att det finns människor i världen som lever på andras olycka! Innan någon idiot tänker att "det är rätt åt mig" - låt mig få tala om att i detta fall handlar det inte om mig själv. Alls. Över huvud taget. Utan i detta fall gäller det en människa som nog är väldigt naiv och som inte är ser de vassa kanterna som finns runt omkring oss. Speciellt de som finns just runt denna person. Personen har inte förtjänat detta över huvud taget och har nog aldrig behövt sätta upp en gräns som faktiskt behövs gentemot vissa människor som kan  finnas i ens omgivning. Inte på det sätt som tycks behövas i just detta fall. Jag vet vad som behövs och tom jag, med allt jag varit med omg varit med om av rit med om av både bu och bä, blev chockad en gång i tiden. Vissa människor är mästaera bakom ryggen och sprida lögner och spy galla i största allmänhet. Och det är det som nu har hänt - bara det att det råkade hamna i min mailbox...? Grundinformationen som detta brev innehöll, tja... jag vet vad jag vet och jag vet mycket mer om den det handlar om på ett sätt som den som skickat det hela aldrig kunnat föreställa sig... Den skadeglädje som speglar mailet är verkligen totalt bortkastad eftersom

1 - jag hade redan informationen.
2 - jag har fått den av den det handlar om
3 - jag vet vad jag har, vad jag får och vad jag önskar... på ett sätt som avsändaren aldrig kunde drömma om.

Ibland har jag vidarebefodrat dessa brev i dess helhet direkt till den det gäller men till slut blev det nästan så att vi mer eller mindre sa att "jaja, de ser ju likadana ut hela tiden" så jag började spara dom bara i en mapp. Men den här gången var det något som fångade min uppmärksamhet som sagt så jag gick in och läste... och jag säger då det - den person som skickat det är nog den falskaste person som går i ett par skor. Det riktigt lyser av en illvilja som jag sällan träffat på. Det känns som om det är fullt av bakomryggenspel av ett sällan skådat slag. Det måste vara så. Så som jag uppfattar det så har avsändaren tillgång till viss information som ger en sk förförståelse så personen måste på något sätt finnas i närheten av dem brevet handlar om. Jag fattar liksom inte ens varför det skrevs på det sättet som det är skrivet på. Om meningen var att jag skulle bli... sårad (???) av det som stod så hade det behövts vara skrivet på ett helt annat sätt. Och inte ens då hade jag brytt mig. Nu blir jag ju bara förbannad - å två andra personers vägnar.

Först tänkte jag att "jag lägger ut det här" men sen tänkte jag att "nej, det kan jag ju inte göra...". Frågan är om jag ens kan visa det för den det handlar om. Samtidigt tycker jag att det vore rätt att personerna faktiskt vet vilket oerhört fult spel som bedrivs i deras närhet och överlämna till dom att ta tag i det. Det som står är nämligen inte mina problem alls och det är så JÄVLA skönt (Ursäkta spanskan...)! Jag kan mycket väl föreställa mig hur jag skulle ha reagerat om det gällt mig själv. Jag skulle ha blivit så ledsen, förråd men framför allt hade jag blivit förbannad! Och det riktigt jävla förbannad också... Det kanske är därför det är skrivet så som det är...? För att den som skrivit det vet att jag kommer att tveka att lämna det vidare just för att jag inte vill såra någon annan...

Det ärligaste vore att skicka det vidare, ja, det vore det. Fan också!!! Faan också!!! Det blev verkligen mycket att fundera över idag... Jag har länge funderat över (tja, ända sedan januari) vad som är meningen med dessa brev.? Tror avsändaren att jag är så patetisk att jag fäster någon hänseende vid dom? Jag blir bara så trött på dom - speciellt då jag inte förstår nyttan med dom. Jag blev riktigt glad när mängden minskade för att i princip upphöra och bara dyka upp ibland men nu kom ju då ett som ett gubben i lådan. Det går mot min hela natur att bete mig på dylikt sätt så jag har liksom ingen förståelse för det alls. Och så kommer detta... Hm... Men på något sätt måste jag nog ändå ta upp det med den det gäller. Det är ju anonymt så jag skulle ju i sådana fall inte behöva stå till svars för den som den det gäller kanske utpekar som avsändare. Det vore ju inte mitt problem för jag är ju bara mottagare av ett anonymt brev som gäller en helt annan person i slutändan... Och jag är så glad över att det är just anonymt för om denna person skulle visa sig ingå i min umgängeskrets skulle jag be denna person flyga och fara direkt, utan att passera gå, och jag skulle till och med skita i vilken relation jag i sådana fall har till människan. Så här får man bara inte bete sig. Alls!!!

Vilken missräkning av den som skickat det! Avsändaren är nog helt övertygad om att jag skulle bryta ihop totalt (hahahaha - vad roligt). Personen i fråga har missuppfattat en hel del och saknar massor med information. Att jag dessutom har kontakt med den person det gäller är nog inte alls vad avsändaren räknat med. Till avsändaren vill jag säga: Alla människor ser olika ut. Övervikt är ingenting att skämmas för och har inget med personens personlighet att göra. Du blir nog mycket lyckligare om du slutar vara så avundsjuk på andra och sälla dig till det jag kallar för Mammamaffian. Gör slut med Mammamaffian - jag lovar, du tjänar på det. Låt andra människor vara lyckliga, se ut som dom vill, vara sig själva och göra vad de vill. Det är inte din grej att trycka ner andra människor på det sätt du försöker göra. Och det är inte okej. Om det är så här du tycker man ska vara måste jag säga att du är en synnerligen ond människa. Ja, faktum är att jag undrar då verkligen vad som gick fel. Vad har du blivit utsatt för som gjort dig så bitter och osympatisk?

Låt mig vara. Låt dom vara. Låt oss vara...

Skäms på dig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!