lördag 8 september 2012

Irriterad av hosta...

... och andra små faktorer...

Men även så väldigt glad av andra små faktorer :)

Det är så jag fungerar - jag kan vara irriterad över en del saker men jag låter väldigt sällan irritationen ta överhanden utan parerar den med de goda faktorerna som finns i livet. Det gäller även att kunna se och klura ut vilka goda faktorer som finns i det som irriterar... Knepigt? Nej, inte alls - men det är ett konststycke att faktiskt lära sig detta. Om jag inte hade förmågan att se de små goda sakerna som finns runt omkring mig skulle jag nog aldrig orka leva och vara den person jag faktiskt är; busig, vetgirig, kroniker, envis,, egensinnig... unt so weiter...

Det där med busig...:P. Ja, busig det är jag. På många sätt. Jag älskar att retas... på det ena och det andra sättet. Med barnen, vännerna och männen. Speciellt med männen... Det finns några som har full koll på vad jag menar när jag säger just så. Det började som ett skämt men har fortsatt i åratal. Jag trivs med det - mottagaren/mottagarna trivs med det. Jag har ett rätt stort rätts- och moralpatos men jag anser att jag tar hand om mig och jag tänker inte vara någon annans samvete... Det har bland annat lett till att jag verkar vara i ständig konflikt med den sk Mammamaffian... På Familjeliv.se... Om man blir medlem där kommer man in på dom roliga forumen - det vill säga Känsliga rummen och Sexsidorna och ja... ibland skrattar jag så tårarna rinner och ibland blir jag bara så irriterad att jag förgås...

Mammamaffian består av mestadels mammor - men även en del män som inte vågar stå för att de är just män, som är så oerhört PK att man blir direkt spyfärdig. I varje fall blir jag det (och en del andra). Enligt denna grupp människor kan man inte ha sex om barnen inte är minst 1 km bort... Man får absolut inte ha det i badrummet, tvättstugan, de båda blåa Volvobilarna, köket, vardagsrummet - ja, fanken knappt i sovrummet. Och om man nu lyckas få till det så skall det utföras i missionären för allt annat verkar ju vara sååå oerhört snuskigt och borde väl nästan förbjudas... All barnmat skall tillverkas själv för barnmatsburkarna är en uppfinning från helvetet och är näringsfattiga snabbmatsalternativ för oss White trailer trash folk... Barnen skall  redan som små drillas in i diverse aktiviteter för man kan ju bara inte sitta och mysa med sin lilla unge... i varje fall inte hemma i soffan utan om man nu ska få för sig att göra det så måste de ju ske i en jävla park! Alla kläder ska vara av finaste (och dyraste) märke - och om man inte har lust (eller råd) att köpa dessa märken tillhör man också det där Trailer trash-folket...

Gud nåde den som lämnar sin unge i 3 sekunder för att sno till sig en liten kisspaus medan din älskade unge äter. Ge aldrig ditt barn en godisbit innan det är minst 7 år gammalt. Alla som inte faller in i normen skall tryckas ned. Må fan ta den person som är otrogen - vilket svin du är! Och om du är skiljd (gud förbjude!) och träffar någon ny så ska det helst gå 3 år innan den nya kärleken ens får närma sig din gullunge... Pappor får absolut inte bada med sitt lilla barn - detta är ett förbehåll för mammorna för annars är det ju risk för pedofili (???). Mammorna ska givetvis vara hemma med sina små telningar tills dom är minst 6 år och börjar 6-års men på något sätt tycks dm kunna arbeta heltid under denna tid också. Alla kläder skall strykas - ned till minsta lilla trosa -

- och så där håller det på i all jävla evighet!!! Okej - det finns vissa saker jag kanske håller med om men man måste också komma ihåg att människor är bara människor... OCH människor begår FEL!!! Japp - jag lovar - ingen människa är ofelbar...

Med Mammamaffiamåt är jag en urusel mamma... Det måste jag ju vara för även jag kvalar in på en del av punkterna... Jag har haft sex med barnen närmare än 1 km... om jag funderar riktigt mycket tror jag till och med att det hänt med ett barn i samma rum (i spjälsängen). Det finns nog knappt ett rum (som inte är barnens) som jag inte har haft sex i och de blåa Volvobilarna fungerade utmärkt att ha sex i när man kom på att man ville ha sex - nu!!! Och missionären är ju iofs en trevlig upplevelse men ärligt - det finns många andra trevliga och mysiga varianter på sex också. Ett 2 timmar långt förspel på valfritt ställe är inte helt fel... haha... Jag har iofs alltid lagat den mesta maten till ungarna men barnmatsburkar har alltid funnits hemma som backup. Har alltid älskat att mysa med mina ungar på de mest konstiga ställena och den där lekparken - är nog där det hänt minst...

Aktivitetsbiten... ja, alltså - de där föräldragrupperna stod mig upp halsen då de bestod av diverse PK-människor som tävlade i att överträffa varandra så rätt snabbt avvecklade jag den formen av umgänge. Mina ungar fick följa med mamma istället och de verkade inte må illa av det. Den viktigaste aktiviteten de gått på har för alla tre varit kyrkans barntimmar och musikaktiviteterna... Där trivdes de bäst helt enkelt. Oavsett om jag har haft råd eller inte så inhandlar jag mina kläder till ungarna där jag tycker de är snygga och funktionsdugliga... Ex-maken brukade skratta och säga att han kände ingen som gick på funktionsduglighet som jag - och så är det nog :). Jag har både tagit kisspaus och annan paus när jag behövt det - även om min lilla telning suttit väl fastspänd i sin barnstol eller legat på golvet och lekt. Mina sötnosar har fått träffa både manliga vänner och pojkvänner när det liksom "bara blivit av". Jag har aldrig gjort så stor grej av det.  Speciellt Storprinsessan fick träffa många män - men det berodde på att vi hade matlag där jag lagade maten och killarna stod för pengarna till råvarorna och så åt vi hemma hos mig. Ett tag hade vi en hel inneboende och en annan gång en halv. En av dom sov alltid i mitt rum. Jag hade stor säng... och i den sov vi, har liksom inte för vana att ha sex med kompisar - det komplicerar tillvaron så mycket. Och hon "älskade" dom alla... Hon var iofs över 2 år när hon började dagis för hon hade mormor som dagmamma då jag pluggade och jobbade. De andra två började väl... vid... 1-1,5 års ålder. De har alla gått på samma dagis och i varje fall jag kände personalen väl - och mina ungar älskade sina fröknar... Och ve och fasa - jag jobbade nästan 60 timmar i veckan... men ändå säger ungarna att de minns det som om jag alltid var hos dom. I varje fall med första barnet var jag väldigt restriktiv med godis men ju fler ungar - desto svårare blir den biten (och morfar älskade ju att ge sin älskade prinsessa Palle Kuling...). Barnen har alltid badat med någon av sina föräldrar - och med varandra, herregud - jag har ju till och med fotograferat det (jävlar vad utskälld jag blev en gång på Familjeliv för att jag berättade det... (???).

Det enda jag inte gjort av listan jag listade upp - som ändå bara är en bråkdel av allt som förekommer på denna sida, så är det att jag har inte varit otrogen än i mitt liv - men jag har ändå en stor förståelse för de som faktiskt är det. När jag menar otrogen menar jag i det läget fysiskt, sexuellt samlagsmässigt... För dumma saker, tja, det har även jag gjort men om jag gjort något - så står jag för det också. Det är nog egentligen bara en av mina kärlekar som jag varit helt förbannad stentrogen och inte ens såg åt en annan man och det är förra sambon. Det behövdes liksom inte... Det är nog för det mesta ingenting man gör planerat (inte första gången tror jag i varje fall) och det är nog så att om det händer... ja, så händer det. Jag är helt övertygad om att dom som nu varit det mår tillräckligt dåligt på egen hand och ser ingen anledning till att trycka ned dom och spela besserwisser över just det. Människor gör fel ibland... japp - även inom förhållanden... Ibland får jag små privata brev på Familjeliv - av både kvinnor och män. Kvinnorna irriterar sig på min blotta uppenbarelse och männens brev går på det mesta ut att dom önskar att deras egna eller andra kvinnor var mer som jag och skulle vi inte kunna träffas över en... kopp.... kaffe! (Nej, inte det....:P).

Och vad gäller min egen rättspatos - jag låter andra människor ta ansvar för vad dom gör och jag vägrar ha dåligt samvete för det. Jag tar hand om det jag gör istället. När jag är singel lever jag singelliv och om jag träffar på någon som har ett förhållande men ändå gör något bus... nej, jag har faktiskt inte dåligt samvete för det. Men det finns mer än en tjej som uppenbarligen borde kolla sina respektives mail, sms, msn och internethistorik för jag och de andra white trashtjejerna är faktiskt inte snällare än så ibland... och enligt Mammamaffian och co så är detta någonting man bör göra och alla tjejer borde installera en gps med sökfunktion som man kollar via datorn för att kolla vart mannen är någonstans för går han på gymmet, mekar bil hos en kompis, spelar för mycket Wordfeud eller Ruzzle (hemska program för man kan ju radera dom - och då försvinner ju chatten så det gäller att sno telefonen med jämna mellanrum för att kolla chatten) eller jobbar över så är han ju trooooligen otrogen och det vet vi ju nu - då är han ju ett svin som aldrig borde få träffa barnen igen. Har en kompis som jag känt väldigt länge, en kille, som en gång sa till mig att jag har ett härligt sätt att ta det jag vill ha. Jag hade visitkort och min "titel" var "Livsnjutare" och han brukade skicka kort och brev till mig som det stod "Livsnjutare Cath"... på. Även om han kanske inte höll med om att allt jag gjorde var något han skulle ha gjort så var/är han fascinerad av hur jag gjorde det så ärligt och att jag stod för det. Glömmer aldrig ölen jag fick över mig på dansgolvet en gång... En tjej frågade om jag haft något fuffens för mig med hennes karl och ja, jag var inte helt oskyldig faktiskt... men jag sa som så att jag tyckte att hon skulle ta det med sin kille... men jag stod för att jag gjort det. Jag tröstar och stödjer ofta andra människor - men är inte mer än människa själv. Faktiskt.

Men Familjeliv var det ja... Där käftar jag emot allt som oftast bara för att det är så roligt att läsa dessa PK Maffiamammor blir så ilskna att kinderna nog är rosenröda. Inte för att jag kanske inte har en åsikt som skiljer sig från deras - utan det är deras fördömande sätt, deras närvaro, deras jävla nedvärderande av andra människor som gör mig så förbannad! Och därför mååååste jag ju bara säga tvärtom...:P

Så - på denna hemsida hittar jag de irriterande sakerna - och där hittar jag det som väger upp dessa. Så medan förkylningshostattackerna surfar jag in där och skrattar åt dessa PK-människor. Och skriver lite eget bus... Tänker på alla mysiga meddelanden som jag och Sötnöt skickar till varandra... och myser vid tanken på gårdagens besök hos Älskling...

Trött är jag - sov 4,5 timmar i natt och efter det har jag tvättat 3 maskiner tvätt. Och hängt... Strukit 14 blusar, sanerat katthörnan. Lagat kycklinggryta till middag - handlat... och en massa andra saker och under tiden... ja - då har jag lyssnat på musik. Bland annat dom här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!