söndag 25 oktober 2009

En mini uppdatering

Har ju haft den tråkigaste helgen på länge. På ett sätt, på ett annat sätt har den faktiskt varit rätt bra. En del av det som hänt är följande:

Hämtade hem vännen från sjukhuset i fredags. Mår väl bra i huvudet men för övrigt finns det mycket att önska så jag lägger ner den diskussionen innan jag får skit för den... Hur som helst...

Tänkte åka upp till Norrtälje och mamma/pappa och allra bästa vännen HSB. Kallar henne för det pga hennes initialer och så är det lätt att skilja henne från min dotter som har samma namn som denna underbara människa. Äldsta dottern är faktiskt döpt efter bla henne :) Hur som helst, vi packade ner saker för att vara borta några dagar, jag och barnen. En gammal klasskompis hörde av sig, blev lite förvånad över att jag bor där jag bor och sa att de hade fest på Folkets hus i helgen. Eller fest och fest... lan och fest - kunde jag inte komma? Ehh.. det var ju liiiite långt att åka men om jag nu åkte upp till mor och far lovade jag att komma förbi. Halvvägs in till Göteborg kom jag på den där smarta saken att kolla kontot innan jag for. Ringer banken och konstaterar snabbt att här fanns inga typ 1200 spänn för att åka till Norrtan! Jag och barnen åker till Max vid Ullevi istället och äter. Där spelade GAIS fotboll så det var fullt med folk. Vilken jäkla stämning det är på matcher... måste verkligen komma iväg på en ishockeymatch i år... Att äta på Max är alltid helt okej men jag har mått så jävla dåligt ett par dagar så jag fick i mig halva hamburgaren och halva pommes friten. Läsken drack Ludde upp.
Hem och kolla på Idol och rätt kille försvann. I varje fall i mitt tycke. Calle och Tove är helt outstanding i årets startfält enligt min mening. Surfar, talar om för kompisen på lanet att jag inte kommer upp. Snackar lite skit med en gammal kompis från förr... vi hade det bra roligt ihop när vi var "små" - men vi tyckte ju vi var stora... haha...

Somnade på soffan och vaknade med ännu mer ont, ja, varför inte? Är smått irriterad över hela situationen. Messar en kompis och frågar, vad sjutton ska man göra en lördag när man lixom bara vill lägga sig ner och försvinna från jordens yta? Baka bullar, gå på museum eller åka på någon nyinvigning någonstans, då brukar det tom finnas priser för oss lusfattiga.... Nappade på förslaget om bullarna, gjorde både sockerbullar och kanelbullar. Har ätit en hel halva av dom men ungarna säger de är goda. Känner att jag bara måste göra något och går på bio med ungarna. Vi kollar den nya tecknade, UPP! Så himla härligt att få skratta, den var verkligen rolig. Det tyckte mina barn med och alla kommentarer av de mindre barnen var så härliga och höra. Ja, det var en avkopplande stund, sånna kan man behöva ibland. Efter att vi kommit hem tar jag en lååååång promenad för att rensa tankarna lite. Men inte sjutton blev det bättre av det... somna i soffan igen men denna natt vaknade jag i varje fall av värken och bytte till sängen... som om det skulle hjälpa mot värken jag har i kroppen...

Men sjutton vad jag klagar... sorry - thats my life right now...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!