måndag 26 oktober 2009

Nu är det så där tomt igen

Nu är det så där tomt igen, jag menar - vad ska jag skriva? Först kommer jag inte på någonting och sen verkar det som om jag inte kan sluta att skriva ibland. Just nu är livet bara sådär... bara off... Höstdeppad? Ja och det är ju inte första gången det händer. Det är klart, förra gången jag blev deppad var ju då exet drog på Lillfjompans 6-årskalas, vilket ju inte var så roligt. Just nu sitter jag mycket och tänker på vad jag gjort av mitt liv och vad jag inte gjort. Vilka faktorer jag faktiskt kunde ha påverkat själv och vilka som låg utanför min kontroll. Men det är väl ingenting man ska orera om här...

Trots att jag tycker väldigt mycket om mitt jobb så kom jag inte iväg till jobbet idag. Det funkar bara inte, känner mig spyfärdig hela tiden och får inte i mig någonting annat än kaffe. Försökte med ett äpple men blev bara några tuggor. Allt bara växer i munnen som sagt var. Funderar mycket över vad det är för fel på mig. Storfjompan säger att jag alltid klarar mig, att jag alltid överlever men det vete tusan. Just nu känns det ju som allt annat...

Försöker hitta något roligt att skriva om, någonting sånt där som man kan skratta åt. Det finns säkert en massa men jag kan bara inte hitta det just nu. Måste hitta tråden igen helt enkelt. Vet att jag älskar mina barn men just nu är jag nog inte så bra mamma. Vet att jag älskar en man som inte vill ha min kärlek. Vet att min ekonomi är mer än kass, att min kropp inte är gjord för att arbeta pga sjukdom, att jag måste arbeta för att få ihop några pengar. Jag vet att livet faktiskt är ett helvete just nu. Måste som sagt var hitta den där tråden igen som man kan klättra på...

Förhoppningsvis kommer nästa inlägg vara lite muntrare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!