fredag 30 oktober 2009

Livets svårighet

Försöker samla ihop mig och inte vara så gnällig. Skrivandet har blivit en terapi för mig.
Kom aldrig iväg till läkaren idag. Lillfjompan ligger nerbäddad med hög feber, fjompsonen hostar och febrar och jag bara försöker hålla mig över kanten men det är svårt, även jag har hög feber. I morgon får det ju bli läkaren om vi inte kryar på oss. Men det har jag inte kunnat ta hänsyn till idag. Olika faktorer i livet gör det just nu mycket svårt att leva och det liv jag och ungarna lever kan knappast betecknas som normalt.

Har konstaterat att Sverige har många lagar. Många är riktigt jävla tydliga - men ändå tolkas de olika. Olika instanser pratar om olika saker, ger olika besked och ingen verkar veta hur det egentligen är. Var tvungen att påpeka att "det och det" minsann står i lagen och ja, jo, visst MEN... alla dessa jävla men! Och män...! Alla dessa tolkningar hit och dit. Har i varje fall fått några svar, inte för att de är speciellt tillfredställande just idag men det ska tydligen bli en förändring om jag förstått det rätt.

Trött är jag, har inte sovit speciellt mycket som sagt var de sista två veckorna. Bilden på mig till höger visar hur förvirrad jag är. Inte konstigt att man blir sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!