söndag 25 oktober 2009

Shopping och Alexander

Lika bra att dela upp helgen i flera delar, blir så långt annars...

Fick ett sms från en av tjejerna jag jobbat med under de jobb jag haft de senaste månaderna (sen i februari närmare bestämt. Det var ju då jag kom ut i arbetslivet igen...). Hur som helst, var kul att höra ifrån Therese, händer ju inte så ofta nu när vi inte jobbar ihop längre. Jaja, fick ett chickt litet uppkäftigt mess där det stod att du som är en fattiglapp som jag kanske ska åka till Nordstan och kolla in JC som har halva priset idag. Ja, har ju inga pengar men behöver ju kläder till ungarna så visst, vi åkte in. Visste inte ens att det fanns ett JC i Nordstan men jag och ungarna letade oss fram och mycket riktigt, halva reapriset stod det på skyltarna. Letade fram typ 14 par byxor till Lillfjompan och skickade in henne i provrummet, sen letade vi efter byxor till Fjompsonen. Hittade dock inga. Till Lillfjompan hittade jag 3 par jeans!

Provade en tunika till mig och höll på att garva ihjäl mig. Men alltså, nog för att jag inte är direkt liten men den fick ju mig att bli ett blommigt hus! Ropade till Lillfjompan som bara stirrade på mig... Ärligt, hur ser jag ut? Ehh... alltså... som en blommig tant! Precis min åsikt så den åkte av illa kvickt. Provade en klänning istället som man kan ha som tunika. Den passade och den köpte jag. Priset för detta blev hela 178 spänn... sånna priser gillar jag....

Efter detta gick vi till dagens andra begivenhet: Alexander Rybak!

Okej, jag erkänner, jag tycker om honom, tycker om en riktig spelman, helt klart. Och han spelar verkligen underbart vackert, han spelade ett klassiskt stycke på fiolen som var så fint. Sen lirade han 3 låtar till, avslutade med Fairytale. Den låten tycker jag fortfarande om, faktiskt, kalla mig gärna tönt men det står jag för.

Lillfjompan köpte skivan. Stod i kö med 100 andra som också ville ha autograf och tjejen före oss köpte naturligtvis skivan med de 2 fribiljetterna. Hon trängde sig före oss och köpte den. Orkade inte bråka med henne... kanske skulle ha gjort det.... men vad tusan. Lovisa fick sin autograf på skivan, en kram och jag tog ett foto av dom. Och naturligtvis tittar hon ner när jag trycker av... haha.. men men...

Efter detta blev det inköp av strumpbyxor till mig för 29 spänn på KappAhl och sen hem och göra mat till barnen. Själv kan jag inte äta just nu, allt bara växer i munnen på mig. Kom på att jag på 3 dagar ätit 2 smörgåsar. Men jag har ju att ta av...
Kramisar och här är bilden på Alexander och Lovisa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!