tisdag 30 oktober 2012

Ja, jisses ja...

... DET här var ju verkligen tidernas helg!

Middag, utgång, dans, arbeta, sova - hem! Tvätt, strykning, utgång, buffé, dans, arbeta, sova - hem!

Ja - så har helgen sett ut. Det här har verkligen varit en helg med stora PARTY!!! förtecken :D...

Helgen började med middag hos Snygga blondinen... Det blåste upp till storm och jag pallade verkligen inte att gå tvärs över Storbyn så jag kostade på mig en taxi - inte nog med att jag skulle blåsa bort - det var kallt som fanken också... Och så var ju drickat tungt att bära :P. Tja - när jag tar med mig dricka sådär så blir det ju inte så mycket. Jag dricker ju i princip aldrig hemma och bolaget besöker jag ju endast ett par gånger per år men i "ölfacket" hittade jag några öl som jag tog med mig.

En städad middag med 3 personer och lilla söta Blondinen underhöll oss med historier om än det ena - än det andra - en helt underbar liten tjej. När lilla söta Blondinen somnat tog sonen barnvakt över och en kusin till värden kom och hämtade oss och körde oss ner på stan. Där väntade trevligt sällskap, karaokesångare och mer öl... Träffade en kille som det visade sig hade bort i grannhuset till mig när vi bodde i Sollentuna men jag förstår att jag aldrig lagt märke till honom, han var ju 6 år yngre så han var väl en av busungarna antar jag. När ställe A stängde gick vi till ställe B :). Där lirade ett av stadens coverband så helt plötsligt befann vi oss dansandes i en hög och skrålade så vi blev hesa... Så sugen på att dansa var det länge sen jag var...

På vägen hem var det dags att sköta lite jobb - och ja, det var ett jobb som mycket väl kunde göras med ett gäng innanför västen... och samtidigt som det utfördes passade jag på att sno mig några pussar från några villiga läppar, haha - ja, så kan man kalla det... Det där med att gå var verkligen inte min grej i helgen så det blev taxi... igen... med samma taxichaufför som hämtat mig ett gäng timmar innan... Duktig som jag är sov jag där det var bestämt = föräldrarnas tortyrredskap - även i väldigt svaga svackor i livet kallad för bäddsoffan...  Måste vart rätt onykter för jag vet att jag innan jag slöt de vackra blå tänkte något i stil med att "åh, vad skönt att få lägga sig ner...". I tortyrredskapet.. helt ofattbart helt enkelt...

Vaknade som alltid tidigt när jag har druckit... och löste Melodikrysset med föräldrarna, drev bort tiden (och alkoholen) innan jag for iväg till Katthemmets loppis och sedan hem. Trots STOR trötthet blev två maskiner med tvätt åtgärdade efter hemkomsten och det som skulle strykas blev strykt... Jag har insett att i princip allt jag nu använder på överkroppen är rätt figursydda blusar - som alla måste strykas... Hatar att stryka! Vad är det för fel på mig förutom de mest uppenbara??? Men snyggt är det :D

Kväll och tillbaka in till Storbyn med söta A. Det var ju nu vi skulle på helgens stora begivelse: Loveboat :). Och nej, det är inte någon porrfilm som någon sa - det var ett disco på stället man hängde på när man började gå ut på krogen som 18-åring, alltså OK och Loveboatkonceptet innebär att det vänds vinyl... som är vinyl och som är de där gamla låtarna man svängt om till ett aaantal gånger :)

Förväntningarna var höga, och ja, det inföll med STOR marginal! Det var länge sen jag hade så roligt och tja, framför allt var det några saker som var roligast: Musiken! Och att dansa i ca 4 timmar... i ett sträck då alltså... Där emellan (och jo... ja... under tiden)... dracks det öl...:P Bartendern måste tyckt att jag var söt eller något för dom andra fick betala 45:- för samma öl som jag med den skillnaden att jag betalade 40:-... hela kvällen av samma bartender :)

Det roligaste under kvällen var ju att kolla in dom där som man typ inte har sett sen man gick i högstadiet... Vi ifrågasatte starkt min smak som yngre ska jag ju säga. Folk ändrar sig verkligen med tiden. Killarna som hade massor med hår som nu kändes som extremt... hm... korthåriga? Antingen hade de rakat skallen eller så var det "snyggt" friserat med maskin... Den här kvällen var någon form av eldprov då jag ju för det första att de som skulle komma dit inte går så mycket på "våra" vanliga ställen - skulle dom känna igen mig? Det var en synnerligen blandad kompott kan man ju säga men det var nog bara 4 stycken som klockrent kände igenom mig :) Sen var det ett stort spektra av "är det du? Är det verkligen du? ÄR det verkligen du"??? Mäh, mäh, mäh - fan va snygg du är! Alternativt läcker/fräsch/strålande och så... smal då förstås... Det var riktigt roligt, ja, det är väl ett understatement - det var jävligt roligt! Måste ju säga att nu längtar jag som besatt till nästa gång.

Efter att ha slagits i taxikön och fått en plats i bilen, for ner på stan gick jag och skötte mitt nattarbete - och allt var lugnt så då fortsatte jag ner förbi Teatern och ser skylten om att Albin Myers var DJ :) Han är ju bara så grym och hux flux befann jag mig på dansgolvet med dom som kommit ner dit från OK. När taxin väl släppte av mig hos föräldrarna var mina fötter... milt... sagt... ömma.

Och vän av ordning kan ju tycka att "varför ska hon gå ut och dansa när hon har Dercums"? Därför att jag lever med min sjukdom. Javisst - jag betalar rätt dyrt för denna helg, det är kryckor idag och det blir sömn i soffan - men jag hade roligt. Jag gjorde ett aktivt val "söp" bort smärtan, dansade i totalt sett ca 5 timmar MEN jag hade så oerhört roligt. Har så länge velat gå ut och dansa - och nu är det gjort! Och jag är fan så lycklig över det - och jag klagar inte över att höfterna begärt skilsmässa igen. Det är ju detta mitt liv går ut på - att göra val! Jag tänker inte ge upp mitt liv och livslust för att jag har en smärtsjukdom - jag betalar hellre skulden i efterhand...

Kvällen innehöll en hel del små komiska inslag - killen som raggade på A med stirrande blick, ja alltså, han hade skitäcklig blick. Först kunde han bara franska... sen bara svenska för att sen börja med tyska??? Jag vet inte om han trodde att det skulle vara någonting hon föll för... vilket varken hon eller jag gjorde och till slut blev vi loss med honom. Riktigt roligt var att få höra att vi var för unga för att gå på denna kväll...

Någonstans vid 23.00 rycket fick jag helt plötsligt fick syn på den snygga killen som brukade låna filmer på jobbet. Förutom intresset för att räta upp ungdomar en gång i tiden så delar vi intresset för hockey - han som spelare och jag som åskådare. Nu arbetar han på arbetsförmedlingen och nu äntligen kanske jag kan få hjälp att få jobbet med rätt anpassning. Eller, säg så här: den input jag behöver för att komma dit jag vill... Som det är nu fungerar det inte! Så ofattbart roligt att se honom - intelligent, mysig dans och söt! Till skillnad från en hel del andra... haha... Och ja - det är så här jag är till sättet...

I morgon ska jag få det slutliga utlåtandet från läkaren... Väntar så på att få höra vad han tycker om "den oerhört fascinerande" människan...

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!