tisdag 2 oktober 2012

Glada Flickors Gäng, Raggningsfloskeltoppen...

... och annat smått, kanske inte bara gott, egentligen inte smått men alltid viktigt... Ja, kan faktiskt inte beskriva det på annat sätt...

Det är väl ett ca 1,5 veckor sen då jag satt och tänkte på att jag har en del kompisar som inte är kompisar med varandra men vi har liksom koll på vilka vi är. Helt plötsligt hade jag skickat ut en inbjudan till 5 glada tjejer med en förfrågan om ifall det nu inte var dags att gå ut, käka lite, dricka valfri dryck men framför allt skratta? Dom tjejerna jag bjöd in vet jag har nära till skrattet och vi behövde få koppla bort allt vad jobb, ungar, val och allt vad det nu är! Alla 5 tjejerna tackade ja samt att 2 stycken glada flickor till fann sin plats i det som nu heter "Glada Flickors Gäng". Efter mycket om och men fick jag tag på krogen vi ville gå på och kunde boka ett bord för 9 glada tjejer. Nu föll det sig så att en fick vara hemma med magsjuk dotter och en annan hade en fd make som bestämde sig för att just denna fredag var en bra fredag att få totalspel på (sorgligt men sant).

Halv 8 var vi i varje fall På G. Började med en öl och beställde smaskig mat. Presenterade oss för varandra och konstaterade att vi passade ihop. Och vi skrattade... blandat med allvarligheter och vi hade så kul. De som skulle hem tidigt upptäckte att klockan närmade sig midnatt och ja, nu skulle vi gå hem... Men jag och en av tjejerna (som jag inte kände innan) hoppade hux flux in på haket bredvid och träffade lite annat folk... Sen stängde dom - och vi befann oss helt plötsligt på startpunkten för nu ville vi ju inte gå hem :). Gick igenom en del allvarligheter och vände på steken och såg det komiska i det hela...

Raggningsfloskeltoppen har fått 2 nya deltagare... Mycket har jag hört, mycket har jag sett - men jag har då aldrig träffat på män som försökt ragga upp mig för att dom känner min far??? Men hallå? Om de bara visste hur beskyddande min far var när jag var mindre - och hur beskyddande han är nu så skulle de nog aldrig nämnt att de kände honom över huvud taget...:P. "Hej, jag heter XX, jobbar där, är singel och känner din pappa..." Öhhhh??? Jaha??? Han fick inte ens bjuda på en öl... Vi dansar vidare - det går ju bara inte att låta bli... helt plötsligt befinner vi oss utanför med 1 av mina första pojkvänner och några andra och... tja, det var länge sen jag skrattade så mycket (hade tom träningsvärk dan efter...). Där träffade jag den andra som refererade till min far för att få igång ett samtal och den här snubben - han visste ju fane mig allt... eller tja, massor i varje fall. Jag kände igen honom men kunde inte placera honom och sitt namn ville han inte säga... men kul hade vi (idag vet jag vem det är och varför jag kände igen honom....:P).

Jag bangade faktiskt efterfesten - och det händer inte ofta ska jag säga... Men en snabb titt på klockan gjorde mig uppmärksam på att jag skulle hinna få max 5 timmars sömn innan jag skulle jobba så det bidde en taxi hem till föräldrarna där jag skulle sova, smyga in som man gjorde när man var tonåring och sen bädda ut tortyrredskapet... det vill säga bäddsoffan.

Morgonen därpå, eller ja, rent teknisk samma morgon, var jag ändå rätt pigg när jag vaknade och på ett strålande humör. Löste melodikrysset med föräldrarna (jadå - vi klarade hela), sminkade mig och tog mig till Folkets hus. Där var det loppis, alla borden var slut och jag skulle jobba i kaféet bland annat. skitkul helt enkelt. Det var så mycket folk - både som sålde och som var där och handlade... Jag gjorde i varje fall tidernas kap: innan jag åkte satt jag och pratade om att jag var tvungen att hitta en vinterjacka - mina som jag har ser ut som stora säckar på kroppen, det kommer inte gå i vinter helt enkelt. Mitt öga skådade vad som såg ut som en snygg jacka i en låda och jag var tvungen att titta närmare... Fiskar upp en skitsnygg jacka och frågar om även DEN kostade 20 kronor som det stod på lappen? Ja, det är byxor till också - och den är alldeles ny... Öhhh??? Jag ska ha den sa jag bara och hämtade pengar... Hela 40 pix för en vinterjacka med termobyxor... Var ju baaaara tvungen att kolla priset på jackan när jag senare kom hem... Endast 2200 kronor för jacka och byxor... och jag betalade 40:-. Köpte även en Jamie Oliver-mortel för 10:-, syns inte att den är använd... Nypris 279:-... så ja, tjänade pengar gjorde jag :D

Under helgen som gått har jag även pratat med två vänner som inte mår så bra... och det gör mig så ledsen... Det vore ju lätt att säga att karlar (som i detta fallet) är svin - men jag säger det inte. Det finns alldeles för många helt underbara män som går på jorden - men det finns dom som inte kan uppföra sig. Det finns dom som ljuger för att få sin partner dit dom vill ha dom... Det finns dom som använder sig av ilska för att få någon att känna sig liten... Sorgligt beteende är vad det är. Brist på empati, etik och moral. Jag önskar jag kunde krama om mina vänner och säga till dom att allt bara är en ond dröm - men tyvärr är det ju inte så... Men det är skönt att kunna finnas där för dom i varje fall när de vill prata...

Ny vecka, nya tag... nya arbetsdagar... 12 veckor kvar till julafton :) Och missarna ligger och snarkar för tillfället... och precis som jag blev trött när jag hörde barnen sova så blir jag trött när jag hör dessa små älskade liven snusa sött...

Nighty night!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!