torsdag 29 mars 2012

Den här kommentaren var så rolig...

...  att jag bara måste lyfta fram den bara för att bemöta den:

Sätt ett kryss i pannan så att dom vet vad det är dom ska operera, tänk om folk visste hyr det egentligen låg till med ditt patetiska liv men det är tur att du är mytoman så att du kan ljuga ihop ett händelserikt liv du är för sjuk för ditt eget bästa. Tre mån i din säng säkert det var tre homosexuella som hade trekant det borde vara skottpengar på en sån som du!! Om inte annat så borde du låsas in o bli lobotimerad din myr lort!!

Jag kan inte göra annat än att skratta så jag gråter :)

Det du kallar för mitt patetiska liv har faktiskt innehållit varenda sak jag skrivit ned :) På både gott och ont!

Jag har ingen anledning att ljuga om vad jag har gjort och vad jag inte har gjort - och jag behöver inte bevaka vad andra skriver heller. Jag vet ju anledningen till att flera bevakar mig - de rädda för det jag skriver för att det ibland anspelar på ett dåligt samvetet. Därför väljer jag att skriva sanningar - så som dom ser ut för om någonting skall komma ut så har jag ju redan varit sanningsenlig med det jag har gjort. Och jag står för varenda sak jag har gjort och vad jag gått igenom under årens lopp. En av de "fördelarna" när man tex varit med i ett ungdomsförbund är att man träffar oerhört mycket människor som man blir vän med. Man åker på kurser och det är ofta "no limits" som gäller. Det är dessutom drogfritt så många av tokigheterna har vi gjort bara för att vi faktiskt tyckt att de varit roliga. Och roligt - det har vi haft.

Jag behöver inte vara mytoman och ljuga ihop saker - då jag gjort dem. Det är ju ändå rätt roligt att en person som ljuger, manipulerar och baktalar mest av alla är avundsjuk på att hen aldrig vågat göra något roligt. Det som är patetiskt är att skrika ner andra människor och försöka göra sig själv till en superior människa. För det är du inte... du är om sanningen ska fram den mest patetiska person jag känner till... Men för din skull ska jag uppmärksamma dig och ta fram det du sagt och skrivit för att sedan ägna dig ett helt inlägg eller två någon gång. Så att du också får vara i centrum av egen merit någon gång - det verkar ju vara någonting du saknat i ditt liv.

Mitt liv har aldrig varit, eller kommer aldrig att bli, patetiskt. Men jag antar att just du tycker det som inte vågat göra någonting... Jag har alltid haft så här roligt - och det roliga är att de jag har gjort det med - faktiskt är mina vänner fortfarande och kan verifiera varenda sak - så att det är lögner - kan du stoppa upp någonstans där solen aldrig skiner. Då jag är medveten om att en del är här och läser misstänkte jag att den skulle lämna en dräpande kommentar - och fan så skönt det då är att kunna säga att man kan fråga de som var med om det verkligen var så här det gick till...

Jag behåller mina vänner i mitt liv då jag vet hur det är att vara en riktig och äkta vän. Jag baktalar inte mina vänner, jag dömer inte mina vänner. Jag stödjer mina vänner i vått och torrt och jag finns där när de behöver mig - och de finns för mig när jag behöver dem. Har vi olika åsikter om saker och ting, vilket händer rätt ofta, pratar vi igenom det - och sen låter vi det vara.. Vi accepterar varandra som vi är helt enkelt. Och de hemligheter vi delat med varandra i förtroende - är förtroenden och därför någonting man behåller för sig själv. Så när en av hjärtevännerna idag förlovat sig så gratulerar jag honom av hela mitt hjärta - bara för att vi var tillsammans en gång i tiden innebär det väl inte att jag måste dissa honom och allt det roliga vi gjort genom årens lopp? Han är dessutom en av dem som funnits i min tillvaro genom alla år, vet ALLT som hänt, vilka som sagt vad och vilka som gjort vad och som satt vid min säng och höll mig i handen då jag var sjuk senast. Varför skulle jag gå omkring och prata ner honom, ljuga om honom och sparka honom mellan benen? Det finns liksom ingen anledning till det. Det finns en handfull människor som står mig närmast och som jag berättar allt för. Och som jag visar allt för också och som jag aldrig behöver skämmas inför.

Du nämner specifikt de tre männen som fanns i min säng när jag vaknade - en fråga bara: vart står det att jag hade sex med dom? Eller att jag ville ha det? Som den fördömande person du är utgår du direkt ifrån att det är så... Och jag lovar dig: Matte, Jonne och Jari skulle bli väldigt upprörda över att du kallar dom för homosexuella. Och framför allt skulle deras barn undra en aningen - för att inte tala om Jonnes fru och de andra tvås sambos. Tror jag ska skicka vidare din kommentar till dom. Men nej, jag hade inte sex med någon av dom då det var mina vänner jag vaknade upp med. Frågan var om jag vaknat upp med fler män en 1 i min säng - och ja, det har jag. Vi hade en fest hos mig, vi var runt 15 personer och varenda ställe man kunde sova på i min lägenhet var upptagen och varför skulle man då inte kunna sova tillsammans med sina manliga vänner i samma säng? Herre gu' - måste man ha sex med allt som är av manligt kön? Det säger mer om din inställning om människor än om min...

För ordningens skull kanske jag ska tillägga att inget av det jag har gjort har jag gjort när mina barn varit närvarande. En del saker hände innan jag fick barn - andra när jag har haft barn. Mina barn har alltid varit hos sin andre förälder eller hos mina föräldrar då jag gjort något "barnförbjudet". Och inget av det jag har gjort har varit olagligt, kan inte generera någon anmälan till någon myndighet eller har gjort att jag brister i min uppgift som förälder. 2 av mina barn har aldrig sett mig onykter och Storprinsessan gjorde det inte förrän hon var över 18 år och således lagligt fick dricka alkohol själv. Mina barn säger ofta till mig att jag alltid finns där för dom och att jag gör allt för dom. Jag skyddar dom ifrån ondo och framför allt så lär jag dom att alltid tala sanning, att stå för det dom säger och tycker och att de duger som de är. Jag dissar aldrig mina barn offentligt, skriker sällan åt dom och jag skulle aldrig skrika åt dom så att dom tex börjar gråta eller känner sig mindervärdiga som en del föräldrar man ser ibland roar sig med. Och mina barn är trygga små människor och vet sin plats i familjen, släkt och samhället.

Hur är det man säger, lilla anonym - att anfall är bästa försvar? Tyvärr ligger det ju väldigt lite sanning i den meningen. Och man härskar inte genom att söndra heller. Att du ens kommenterar på det sättet och kallar mig myr lort (särstavning - hur är det med svenskan?) tar jag endast som en komplimang. Mitt liv måste ju uppenbarligen vara något som intresserar dig?

Jag har absolut ingenting att dölja - till skillnad från andra.

13 kommentarer:

  1. Heffans att en person man aldrig träffat raderar ut händelser i MITT liv! Som om denna person varit med? Och man lobotomerar inte den enda tjejen med vett i huvudet. Trodde inte hon var sann när du berättade men detta visar ju bara att du har rätt, Ika. Hon är bara avundsjuk på dig, bry dig inte om lowlifes... Puss där du vill ha den :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag bryr mig inte heller. Ja, nu kanske du förstår vad jag menade? Tack för dina mysiga ord :) Jag får puss där jag vill ha den - du får en puss i ljumsken :P

      Radera
  2. Är du helt dum i huvudet? Varit på en rolig fest man inte vill lämna verkar du inte ha varit i alla fall. Jag är inte homosexuell och även om jag har haft sex med Kattis så hade jag det inte just då.
    Det är så här hon är; jävligt rolig, ärlig, ödmjuk, snygg, sexig, intelligent och hon behöver inte ljuga om det hon gjort. Vad är du för misslyckad, patetisk människa som anklagar människor för att ljuga och som önskar dom lobotomerade? Skärp dig och väx upp för fan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm - nu blir jag generad, Matte :) Jag vet att du inte är homosexuell i varje fall. Det är nog tyvärr så att vissa människor växer inte upp.

      Radera
  3. Nu förstår jag vad du menade när du kom flyttade hem från Göteborg. Snacka om fördömmande utan att ha en susning. Men jag håller med Lillebror - det är ju spännande att någon som inte ens var med raderar en massa saker vi gjort under åren. Vad är det hon irriterar sig på? Att du är mänsklig? Rolig? Underbar? Att du alltid ställer upp även om det är mitt i natten och du är bortrest? Keep up the good work my dear friend <3.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad det är hon irriterar sig över - förutom min blotta existens verkar det som, haha. Uppenbarligen är det så att man inte får ha roligt och göra busiga saker... Nej, ingen kan radera det vi gjort tillsammans, sötnos, finns liksom ingen anledning till det. Synd bara att människor som har ett tråkigt liv måste trycka ner de som faktiskt ser till att göra det de vill göra och mår bra av det :)

      Radera
  4. Nu måste jag protestera! Jag kommer ihåg dansen på bardisken på Fereinsbahl, i Rinn, Österrike. Och hur du satt på bardisken och sjöng... och hur vi var hemma hos Klaus, spelade biljard, var i Italien mm. Och jag kommer ihåg lyktstolpen, brasorna vid sjön och nakenbaden i månskenet! Och en massa andra saker! Jag håller med om att det här var en kommentar att skratta åt men samtidigt är det ju riktigt tragiskt att människor anklagar andra för att ljuga bara för att de har haft roligt. Det verkar som om det är den som lämnat kommentaren som är färdig för att lobotomeras efter att någon fått pengar för att skjuta fanskapet. Hoppas verkligen att den människan inte får några barn någon gång som kommer att förstöras av mammans bitterhet. Vilken sorglig människa... Till skillnad från Cathis verkar du inte ha mycket att komma med i den här världen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förutom dansen på bardisken och sången sittandes på den kommer jag från den kvällen mest ihåg 2-metersmannen som på trappan tog mig i sidan och lyfte mig rakt upp för att flytta på mig... Kommer du ihåg blåmärkena jag hade i veckor efter? Eller när Klaus på sommaren efter helt plötsligt ringde och stod på Centralen och du, jag och Ullis fick åka in och hämta honom? Sikken snubbe!

      Så här - man ska inte vara mer elak än vad som är ett måste, och absolut inte sänka sig till hennes nivå. Hon har 2 stycken barn och jag är övertygad om att hon fostrar dom så gott hon kan, är en bra och engagerad mamma som gör allt för sina barn och som ser de små livens viktighet, precis som de flesta föräldrar gör. Övertygad om det är jag för att jag vet det.

      Det är ju tur att hon är en så oviktig person att det bara är att sopa in henne under mattan nu när jag bemött hennes anklagelser. Vi vet ju både du och jag, vännen, att det vi varit med om, var jävligt roligt och att det hände :D

      Radera
  5. Efter att ha varit inne på kommentatörens blogg är det ju helt klart. Hon är bara avundsjuk... Hon kommer aldrig bli lika vacker som vår livsnjutare, aldrig bli lika intelligent som vår plugghäst, borde lära sig att skriva rent och själv istället för att kopiera det mesta, hon kommer aldrig kunna köra bil som vår biltjuv och säkert aldrig bli lika älskad som vår spralliga Sötnos! Det finns ingen som är som du, önskar fortfarande efter de 29 år som gått sen vi träffades att jag kunde vara så fri och underbar som dig. Den enda person jag och Monika kom fram till att man inte kunde köpa ny av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thomas, Thomas - tack för dina superlativ :) Jag brukar inte vara inne på hennes blogg så jag har ingen koll på hur den ser ut nu. Jag har viktigare saker för mig än att besöka den.

      Hittade på tal om annat den inbjudan till din fest du hade på bakgården där det stod som adressat "Livsnjutare Erdtman". Helt underbart :))Ja, dessa 29 år som började med en filminspelning om "Jesus och de 14 lärjungarna" (eller var det 15?) blev verkligen början till en lång vänskap. Ta nu och stuva lite morötter och sätt dig och kolla på någon inspelning av antingen Mellot eller Kungahuset ;)

      Radera
  6. Exet du vet håller med dom som skrivit tidigare. Erkänner sig skyldig till en del av uppgifterna du skrivit, som vi gjort tillsammans. Sjuk i huvvet är du inte i alla fall. skulle vilja veta vilka saker du skulle "ljugit" om eftersom att vi är många som känner dig och har koll på vad du gjort. Kram å puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ex nr 2 och 5 om jag inte missminner mig ;) Tack för telefonsamtalet för den delen, ringer någon dag. Ja, du är medskyldig till ett antal av dessa sakerna, glömmer aldrig replokalen under Vigelsjö gård där vi häckade. Har fortfarande i min gamla musikpärm kvar ackorden till "När du var liten"...

      Nej, iofs är jag genomförkyld men för övrigt känner jag mig inte speciellt sjuk ;). Jag skulle tro att en del hon reagerat över är en del av vi gjorde tillsammans... Vilken tur att vi gjorde det så att hon har något att irritera sig på, haha!

      Puss på örat, sötnos ;P

      Radera
  7. Hej!
    Blev tipsad av två personer att gå in och läsa din blogg för du verkar ha skrivit om mig.
    Om det är om mig eller inte låter jag vara osagt.
    Men tänkte bara säga hej, jag läser din blogg då å då och här är mitt IP.
    Så slipper jag bli beskylld för saker jag inte gjort. Om inlägget nu inte handlar om mig ber jag om ursäkt.
    Nåja... Lev väl

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!