lördag 24 mars 2012

Flitens lampa...

... har idag lyst över Pebbles :)

Dagen började tidigt, redan kl 08.00, då sjukhuset ringde och gav mig den definitiva operationstiden - det blir alltså operation den 16/4 - så nu börjar den nervösa nedräkningen. Men som vanligt känner jag mig kolugn när det är dags för operation. Det löser sig alltid :) Det kommer bli tufft, det kommer göra jävligt ont men jag har ju direkt inget val än att genomgå den - så det är ju lika bra att försöka vara så positiv som man bara kan.

Efter att jag pratat färdigt med sjukhuset och fått alla direktiv så slog jag på datorn för att skriva ett överklagande. Hittade en spellista som hette "Mammas discomums" och den åkte på. På hög volym ska tilläggas. Liten Zelda Esmeralda och Sniff smög sig in i soffrummet och gosade i mattes säng.



Mitt när jag satt där och skrev kom mor och far för att hämta lådor med skräp och saker jag vill bli av med. Gamla leksaker som var trasiga, saker som åkt land och rike runt som jag ändå aldrig kommer använda igen. Men även saker jag ändå ville bli av med som inte är mina men som jag inte vill ha kvar i min ägo. Det var även en trasig TV, ett trasigt XBox 360, högtalare och lite barnmöbler som ingen ändå använder tillsammans med en TV-hållare, gamla tapetrullar och gamla saker som något X inte minns att just jag hade. Nu är det slut på minnenas parad i mina lådor i varje fall och kan man inte hämta upp saker på år och dag så lär man inte sakna det nu heller... Hela vår sk "carport" (jag hävdar fortfarande att det inte är en sådan men alla andra hävdar att det är en) blev nästan helt tom sånär på det som faktiskt ska vara där. Ställde in snöskovlarna, snart ska gräsklipparen in där med och tampas med cyklar, element och däck.

Efter detta blev det lite fika och snack med mor och far. Planering inför att Storprinsessan med bihang kommer till Sverige och hur vi ska göra med barnen under tiden jag kommer att vara på sjukhuset och då jag kommer hem. Jag har en tendens till att vilja vara ensam då jag har opererats men vi får se hur det blir. Vi kollade in den tömda fd Bergshamra post som nu är ett fint möblerat rum, färdigt för att användas och lånas ut. Hehe... nu kan man ha roligt på posten med då den nu innehåller en stor bäddad säng ;P. Far konstaterade att det är en vattenskada dock i köket så på söndag då jag ska träffa hyresvärden får jag prata med dom om det.

När de åkt så fortsatte jag med överklagandet och några andra saker som skulle skrivas och discomusiken fortsatte att strömma ut. Lillprinsessan tittade på sin knäppa mor och skrattade - inget fel på humöret där inte :). Till slut blev jag färdig med papperen och satte mig i Rultan för att åka till storbyn för att överlämna dem till rätt person. Efter det åkte jag till nya Granngården och letade kattmat. Man har fått en typ av kattmat med tidningen "Kattliv" och den maten tycker Sniffen riktigt mycket om så jag köpte 2 påsar med den. Medan jag stod där kom en riktig urping som jag stod och snacka djurliv med i nära en timme - bara sådär. Han var verkligen hur trevlig som helst. När vi var färdigpratade var telefonnummer bytt, haha.

Efter svängen förbi Granngården så var det vidare till Rusta för att handla lite annat... som slutade med en tapet till Lillprinsessan och de sakerna som saknas just nu. När jag väl var färdig där så var det in på Coop för att handla lite mat. Det blev pizza till midagen, fläsk- och nötkött och lite annat smått och gott. 4 paket med tvättmedel slank ner också, det ar ett så bra pris den här veckan. Sen var det bara brumma iväg hem.

Väl hemma så blev det iplockad mat i frys och och skåp - och sen var på plats och ingen såg att det försvunnit några pengar på mitt konto....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!