måndag 26 mars 2012

Stackars liten...

... Sniff har blivit av med gollorna idag :(. Han var mycket fundersam då ha stoppades in i kattburen tidigt i morse och sen dessutom blev utburen till bilen! Vad var detta? Och vart fanns Liten Zelda Ezmeralda??? Efter en kort bilresa var vi framme vid Norrtälje katthem där veterinär Petter tillsammans med Cecilia tog emot honom. Efter klockan 13.00 kunde jag hämta honom igen.

Att ha en missemoj på operation var lika nervöst som att ha något av barnen på operation. Under tiden då han var borta han jag med att damma hela huset (både med vippa, dammduk och våttork) och diska kristallen. Efter det dammsög jag varenda litet skrymsle av huset miniutöst... Lyfte mattor, flyttade soffor och byråer. Liten Zelda Ezmeralda satt uppe på akvariet och undrade vad jag höll på med - dammsugaren är inte hennes bästa vän - och var var hennes bästa vän??? Klockan 12.24 ringde Cecilia och talade om att nu var Sniff vaken igen och att allt hade gått bra. De hade dock hittat skabb i hans öron. Troligen blev han smittad av vår lilla Rymling Oscar som var här i höstas. Jag hade bett dom att kolla då han på sistone börjat klia så mycket i öronen. Så han hade fått en spruta mot skabb och öronen rengjorda. Han blev även vaccinerad mot kattpest och kattsnuva. En tjusig grön tatuering är gjord i örat.

Länk till Katthemmets blogg där Sniff är med :)

Efter operationen hade han kissat ner sig och spytt ner sig. Så hans gosefilt som han hade med sig i kattburen var alldeles urkig. Det var en riktigt ynklig och nytvättad misse som satt och väntade på matte när jag kom. Han klättrade på ostadiga ben upp i famnen på mig och lade sig till rätta. Tittade på mig med sina gröngula ögon och mjauade svagt, lite anklagande - "Matte, vad har du utsatt mig för?" Jag skrev under registreringspappren för tatueringen och sen åkte vi hem. Liten Zelda Ezmeralda verkar förstå att Sniffen ville vara själv för hon har hållit sig borta hela dagen och lämnat honom ifred.

Lite mat ville han ha när han kom hem men somnade med nosen i matskålen så jag lyfte försiktigt bort huvudet och la det på golvet. Ynkepyttis vaknade till och började tvätta sig, sen vandrade han upp till akvariet och somnade... Efter ett tag bytte han till mattes säng och där har han nu legat och sovit hela dagen och kvällen... Om 3 veckor är det återbesök för kontroll av att allt läkt bra och dags för den uppföljande sprutan....

Mattes lilla gollelösa ynkepytt :/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!