tisdag 6 november 2012

Det är ju så roligt...

... att bli sjuk igen... inte alltså :(

Jag hatar hostan som sliter i bröstet... eller huvudvärken som sitter som en krigshjälm från andra världskriget över huvudet - klong låter det allt som oftast också... Nej, det är inte kallt här inne, 22 grader är inte kallt men min kropp tycker det är minus 15 - minst vill säga... men i min kropp är det närmare 40 grader...

Så - hur mår du själv?

Idag har varit en dag för funderingar. Funderingar av mest skilda slag till råga på allt... Det finns mycket i livet som det ska funderas över. Mycket som ska hinnas med. Mycket man vill hinna med och satan så mycket som missar...


Jag har gjort många saker i mitt liv som jag kan ligga på ett bilflak och se tillbaka på. Jag har flera saker som jag gjort än saker jag önskat att jag gjort. Och det är jag rätt stolt över. Det finns saker jag ångrar att jag gjort - har vi inte alla det??? Jag skulle ljuga rätt stort om jag säger att det inte finns saker i mitt liv som jag ångrar - men jag står ändå alltid för att jag gjort dem. Varför skulle jag inte göra det liksom? Det finns definitivt saker som jag kan tänka just "jag fattar inte att jag gjorde det där" - men det är ändå väldigt få saker som jag ångrar att jag gjort... 

Jag är spontan - okej, på både gott och ont skall väl tilläggas. Det gör mig lite tokig så där... men jag är hellre lite tokig än att vara skogstokig eller tråkig. Att vara spontan innebär ibland att jag dansat på ett eller annat bord, en scen eller två eller haft huset fullt med folk efter att diskot stängt. Det innebär att jag har tagit kontakt med människor på internet - innan mina vänner ens visste vad det var för något. Det innebär att man ibland hoppat i galen tunna... men har jag gjort det - ja, då har jag gjort det. 

Jag har legat i en båt som drivit vind för våg och tittat på stjärnorna... Jag har gjort det ensam och jag har gjort det med sällskap. Det är mysigt att göra det. Jag har grillat med vännerna på stranden mitt i natten, sjungit och spelat gitarr, skrattat och gråtit. Träffat och slutat träffa människor. Gjort val som varit mina egna...

Jag kallar det för att leva och vara sann mot mig själv... Just nu vill jag ligga bredvid en speciell person och lyssna på nedanstående låt - men det går inte för jag är sjuk och den speciella personen är inte här...:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!