måndag 12 november 2012

Men snälla - SKJUT MIG...

...i huvudet...

Tja, vad ska man säga? Eller ska man sälla sig till dom som redan vet? Eller inte vet? Snurrigt??? Skämta inte nu... Men vilka är det som vet? Ännu mera dolt :P Jag har ingen aning...;) Eller ba o vi o dom oh ba... å oss ba för liksom, typ och vet inte kan ju avslutas med mmmm... Hänger du med - snälla kom hit eller dit eller vart?

Helgen tycks ha varit full av denna typ av snurriga diskussioner... Från höger och vänster... På hög och låg nivå - minst sagt... Det har varit en väldigt konstig... hm... tillvaro?

Jomen tjoflöjt - jag är slängd i käften och jag är speciallist på att föra diskussioner med sexuella undertoner. That's me in a nutshell...:P. I helgen har det skapat... vissa... låt oss kalla det för komplikationer. Eller förvecklingar...? Eller vad? Eller ja eller nej, eller vad sa jag nu??? Eller det kanske inte är rätt uttryck det heller... Äh - jag vet inte. Jag är väl som vanligt helt loss...;) Roligt har det varit i varje fall - oerhört roligt :D Roligare är att det ställer griller i huvudet på en del - men att mottagarna nog är rätt medveten om vilken mottagaren är... Söta Blondinen och jag är... låt oss säga... har... ofta sexuella undertoner... men även snälla Vännen... och Gamla Liten... och Snygga Karln... och.... och... men skärp dig Pebbles! I vanliga fall har jag rätt lätt att hålla isär det mot mitt eget liv men just nu känns det lite - virrigt :P.. Och det är ju bara så typiskt mig att plocka fram den här gamla godingen för den... stämmer ju, haha:



Hörde den för första gången på ett danshak för många år sen och då blev jag dödligt generad för naturligtvis dansade jag ju med kvällens span - och jag gick hem själv ska tilläggas och var väl rätt nöjd med att jag inte befann mig i min hemstad...

Helgen har verkligen varit full med... tankar, händelser, fram och tillbaka, lugn och fin, samtal, kramar, undran, söndagstvätt och en del annat. Roligt :D...

Vi börjar med fredagen... Hade då skrivit färdigt ansökan och det var dags att lämna in den. Handla och fixa lite - ja, sånt där ni vet. Som vanligt kommer jag inte iväg förrän på eftermiddagen men vad gör väl det - ingenting alls skulle det visa sig :) När jag kommer ut därifrån har jag en fikadate en timme senare :D. Upptäcker nu att det var definitivt fel dag att tappa bort en vante - det var ju svinkallt om fingrarna så det var bara att knata in på KappAhl och köpa sig ett trepack med rosa vantar i storlek 9-14 år... Fingrarna och händerna drunknar i större vantar... (vad annars liksom när det gäller mig - jag tycker egentligen inte ens om rosa...). På vägen till bilen går jag förbi Akeba och går in för att titta på tavlan som på något sätt är mitt livsmotto... När jag kommer ut från butiken håller jag samma tavla i famnen... Det var ju sista exemplaret och jag kände att "nä, nu måste jag köpa den":

Typiskt Pebbleslivsmotto :D

Sen åkte jag då till fikadaten :) Alltså - det finns vissa människor som samtalet bara flyter på med och Snygga Karln är en sån människa. Det var väl det jag alltid visste - och märkt. Vi träffades första gången för många år sen genom våra jobb. Snabba besök blev allt "längre" för det var alltid något som skulle pratas om... Det var liksom aldrig "jag ska ha den och den" utan det kom liksom alltid med massa annat i samtalen. Nu var det ofta så på jobbet - jag pratade ofta med mina kunder om annat. Många visste om mina politiska åttaganden och frågade om rent politiska saker. Sen hade vi inte bara en databas - jag var som en databas och hade full koll på vad som fanns i systemet och var en fena på att plocka fram just det som just den specifika kunden egentligen eftersökte. Man blir inte Sveriges bästa AV-assistent för intet..  Men vi umgicks inte då... men nu var inbjudan på något sätt helt klar och det var oerhört trevliga timmar som följde och det var liksom med typiska Pebblesskutt jag gick därifrån och vi hade bestämt att en ny fika skulle inträffa på söndagen :D. Då jag blev lite sen hem blev det as usual panikmiddag... och det där jag skulle handla??? var fortfarande kvar i butiken...:P

Tråklördag blev det ju också... Men nu vet jag vad som gör så jävla ont i varje fall! Förra veckan kom och gick febern men framför allt har jag haft ont i bröstkorgen... och hostat... Och jag är livrädd för det med en far som gjort en Bypass-operation och en mamma som har haft stroke - så att gå till läkaren fanns liksom inte på min horisont - ignorerar jag den så finns den inte... typ (???). Speciellt på de sena kvällarna/tidiga mornarna när jag har haft så ont att tårarna trillat har jag funderat över vad det är... Hur som helst så vände jag mig till Storprinsessan tillförskansade kunskap som nästan färdig sjuksköterska och fick nästan en utskällning med orden att jag skulle gå till läkaren. Och inte sen som jag brukar göra utan nu! Jag är väldigt svår att få att gå till läkaren men när Storprinsessan säger till så brukar jag lyda... så det var bara att åka iväg...

Fick komma in direkt på ett priorum... EKG, blodtryck tog dom på båda armarna och jämförde trycken, blodprov i mängd... Konsultation med läkarna på Danderyds sjukhus och till slut förklarade läkaren för mig att jag fått en inflammation i ligamenten i bröstkorgen (???). Jo, men det är ju så - jag är mästare på de mest konstiga diagnoserna. Medicinen som man tar mot detta får jag ju dessutom inte äta eftersom att jag helt enkelt inte tål den så läkaren sa helt enkelt: "för att säga det enkelt, det är bara att "suck it up" - och lida dig igenom det här. Det brukar läka ut så småningom... Jaha??? Okej - jag älskar inte sådana diagnoser! Så nu ska jag göra det jag brukar förutom att lyfta saker och sluta så fort jag känner någon smärta med vad än det nu är jag håller på med... Med andra ord direktiv som jag har så svårt med - för jag är ju van att göra saker i varje fall... men jag får väl försöka lyda doktorns ordination... Väl hemkommen fick jag ett namn på min diagnos av en kompis... Tack! Nu har jag läst in mig på att detta är en vanlig följdsjukdom till Dercums... ja - varför inte liksom?

Blä! Men mitt goda humör trycks inte ned får en sån liten sak... Stoppar in den i facket för Dercumrelaterat och fortsätter att leva som jag brukar :). På sena kvällen hade jag en intressant diskussion med Snygga Karln på chatten... som fortsatte på morgonen efter... och innan alla tror att jag är helt off - nej, alla mina diskusioner innehåller inte sex och samlevnad... men rätt ofta ;). Men lördagkvällen blev ju inte alls som jag ville att den skulle bli eftersom att alla tv-kanaler som ligger på samma frekvens som TV4 hade havererat hos Boxer så det blev ju inget "Så mycket bättre" :(. Stor sorg i hjärtat... Skittrött - men tror ni jag kunde sova??? Nej, inte alls... Så när klockan var runt halv 12 drog jag fram dammsugaren och började städa... Prinsen undrade nog vad som stod på men dom är ju vana, sötnosarna, att deras mamma är rätt impulsiv och eftersom att Lillprinsessan bor i eget hus och han själv var vaken så ryckte han på axlarna... Jo, men varför inte städa till klockan halv 3 en lördagsnatt då man egentligen ville gå ut och ta en öl? Men fint blev det :D

På morgonen hade jag och Snygga Karln en diskussion som inte gick av för hackor... Fortfarande skrattar jag med ett leende när jag tänker på den... Mobbning om att han minsann hade kanal 4 så huxflux byttes fikaställe från mig till honom  och jag fick se mitt program... Och det är inte varje Söndag man blir bjuden på en lunch av en Snygg Karl... :P

Ja - just det... "SKJUT MIG i mig i huvudet" är en låt med Movitz... och precis så kändes mitt huvud igår - tack så mycket H och thank's God for I...:



Oh... Jag vet att det är fler än en som tycker jag ska skjuta mig i huvudet men sorry, sorry, sorry... Det är verkligen inte min stil... Varken skjuta mig själv eller annan - bättre att bara vara som... jag :P ... och fortsätta suga på karamellen från frågan jag inte vet hur jag ska relatera till...

4 kommentarer:

  1. Men huuaaa! Du får inte hålla på och åka fram och tillbaka till sjukhus sådär! :( Nu ser du till att vila och bli frisk! Pronto!

    Beträffande karamellen.. hahaha.. den tycker jag du ska suga på länge, eller kanske inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... tror inte min dotter håller med dig för hon tycker jag åker dit alldeles för sällan :P - men jag håller med dig. Nu får det vara slut med sjukhusbesök - bättre att hålla sig med andra besök istället ;) Jag SKA bli frisk, vännen :D

      Ja... att suga på karamellen lagom länge brukar ge bäst resultat :P

      Radera
  2. Att generelt sätt prata med sexuella undertoner.... Jo alltså jag kommer ihåg den gången jag var typ 12 ochbdu och jag började asgarva när pappa frågade om "någon kunde sätta på TVn", och han fatta NADA XD !!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha... Jag kommer också ihåg den gången (och många andra gånger...), men är det inte så? Du och jag fattar sånt snack på nolltid (Lillprinsessan är på god väg hon också nu) medans familjen pojkar är... nästan.... sanslöst humorbefriade på den biten :P

      Radera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!