torsdag 14 januari 2010

Det faller på plats...

Livet faller på plats bit för bit.
Idag runt kl 14.00 meddelade målaren att han var färdigt med allt han skulle göra.
De fina tapeterna var uppsatt i vardagsrummet och det blev precis så fint som jag trodde att det skulle bli.
De vita, blanka blomrankorna på väggen synns inte rakt frammifrån men skiftar fram från sidan och motsatta väggen har gråa cirklar... så snyggt. Köket går i grått. Och det är så upplivande - faktiskt!
Det är absolut inte tråkigt - det är rankor över den i en mjuk vit färg och lite silver.
Ljust grå skåpluckor och granitgråa skivor i köket. Vita gardiner med gråa och blåa färger som fångar upp det övriga gråa.

Det är bara så snyggt :)

Badrummets hemska röda bladhalvcirklar (!) är nu borta och toaletten har bytt färg från inrökt (!?) vitgul till vanlig vit färg.

Fjompens rum har 3 blå väggar och en vägg med vitt med skimmer av silver och silverstjärnor som fondvägg. Lillfjompans rum har samma silverstjärnor på 3 väggar men en blå vägg som fond. Rummen är så snygga.

Nu ska jag bara köpa tapet till hallen för att göra i ordning den.
Det gör jag själv. Jag kan både spackla och tapetsera :)

När målaren var färdig blev jag en aning skraj, visste inte riktigt hur jag skulle få till det där med att förflytta möblerna. Bollhänderna vill ju inte riktig lyda. Musklerna värkte men jag tog ett beslut:
Dubbel dos med smärtstillande, 2 tabletter mot ångesten - och sen fixade jag och ungarna resten. Jag kommer att få betala i morgon men det är det värt :)

Dagen idag har varit en bra dag som jag är nöjd med.

Ja, just det - visste ni att den senaste prylen på sminkmarknaden är en maskara med vibrator???
Man kanske ska skaffa sig en - förena nytta med snygghet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!