söndag 3 januari 2010

Snyft - farväl...

Idag har hon åkt, min älskade StorFjompa :(
Hon är vuxen nu - lever sitt eget liv.

Tänk så rakryggad hon är - så ärlig.
En sån där sanningssägare...
Åh - jag har fått mina fiskar varma många gånger under hennes uppväxt.
Men det tål jag. Från hennes sida i varje fall.
Visst - jag kan bli ruggigt arg tillbaka, skrika åt henne men attans vilket dåligt samvete vi båda har efter. Då blir vi sams igen. Det tar inte så lång tid, en 5 minuter ungefär...
Jag älskar dig min älskade, goa tjej :)

Nu återstår då den gråa vardagen med alla dess problem.
Efter jul ska jag få tapetserat i resten av lägenheten och det känns ju skönt.
Oroar mig en hel del för vart jag ska göra av alla möbler och saker men det får ju ordna sig på något sätt. Bara att flytta från rum till rum under tiden.
LillFjompans rum är nu färdigt och stort tack till den som höll i borren.
Idag kanske jag ska försöka mig på att borra lite själv?

Är trött idag - somnade inte förräns det var tidig morgon.
När jag somnade mådde jag illa - när jag vaknade mådde jag illa.
Men det är ju så det är ibland.

Till er som undrar över varför jag är deppig ibland -
ja - det är ju så livet är.
Livet är ju aldrig bara uppgångar - det är tyvärr fyllt av nedgångar med.
Jag mår dåligt när jag blir indragen i sånt jag faktiskt inte har med att göra.
Snälla ni - lämna mig utanför era fighter.
En gammal vän dök upp i mitt liv efter många års frånvaro -
tänk så roligt sånt kan vara.
Det gäller hela tiden att trots det mörker man kanske har runt sig se det positiva -
vad har jag i mitt liv som ger mig glädje?
Att man har en eller annan deppig status på Facebook betyder ju faktiskt inte att man är så nere själv.. Ibland skriver jag ner ett citat eller två... Sorgsna citat har ofta en tendens till att vara vackrare än glada...
I varje fall i mina ögon...

Upprörs över den vargjakt som sker just nu i vårt land.
12.000 jägare som är anmälda. Helt otroligt dumt i mina ögon.
Det största rovdjuret är ju ändå människan.

Nu ska jag gräva ner mig i min säng och snyfta lite.
Snyfta över sånt man förlorat i sitt liv.
Snyfta över sånt som är till glädje i mitt liv.
Inte göra ett dyft idag - bara låta livet vara...

1 kommentar:

  1. det e tillåtet att va både snyftig o deppig ibland, det hör ju till det där med att va människa :) Många vinterkramar t dig fr Victoria "Akasha" C ;p

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!