fredag 15 januari 2010

Så himla redig är jag inte...

... nej, inte alls. Bara nästan....
Vilken filosofisk utläggning, eller hur?

Många som känner mig IRL utgår ifrån att jag är nykterist eftersom att jag dricker väldigt lite alkohol. Det har med att göra att jag inte tycker om smaken av alkohol och sen är det så att jag faktiskt glömmer bort att jag har något hemma. Och när jag dricker vill jag vara riktigt sugen på det.

Som ikväll...
I förrgår ställde jag och fjompsonen upp mina flaskor med cider och alkoläsk på en hylla högt upp i skafferiet. Jag blir bara irriterad på dom när dom står så jag ser dom. Jag dricker dom ju ändå inte. Men idag blev jag sugen på dom. Så jag dricker dom...

Tog med mig datorn (japp, det är sant, hittade ingen spännande bok), gjorde en fin anläggning i badet bestående av min sittbräda och en babypall så att vattnet befinner sig minst 10 cm under datorn. Med in i badet följde 3 alkoläsk... och nu är dom slut :(

Ni ska veta att sånna här inlägg av mig, skrivna när jag är onykter är osannolikt ovanliga. Tror det hänt en gång innan...

Visst är jag en dålig mamma som ligger i badet en fredag och dricker alkoläsk och surfar? Det där lät ju... nej, jag surfar inte porr.... lol... de hemmaboende fjompbarnen är ju endast 10 och 13 år... fan - det är nog läge för en anmälan till soc...

I morgon blir det till att pyssla vidare i hemmet, ett avbrott för en fika i stan hoppas jag och sen blir det pyssel igen... jaja - sånt e livet...

Tjing, tjing...

1 kommentar:

  1. hej
    hur har du det titta in på forumet saknar dig.
    kram marie ch

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!