torsdag 9 augusti 2012

En sån där dag när...

... man bara inte vill göra någonting!

En sån dag har den här varit. Först så vaknade jag rätt sent - och det var ju rätt skönt. Kroppen och jag är inte riktigt kontanta med varandra men medicinen verkar ha någorlunda avsedd verkan vilket är helskönt. Problemet när man börjar med den bara är att man blir "hur jävla pigg som helst"! Det är som man går på uppåttjack och natten börjar ofta övergå till morgon innan jag somnar - till 90% i soffan... Jag har en helt underbart skön soffa - har bara träffat på 2 stycken tidigare som är lika sköna: dels den som jag hade för 6 år sedan och tillbringade ca 8 månader i och så SötnosVännens soffa... Kanske inte riktigt lika skön som min men den är ju inte långt efter... Jag vill inte ta för mycket sömntabletter för att somna heller - det här brukar hålla i sig i ca 2-3 veckor, vilket jag ju vet, så det är ju bara att inse att nätterna är trevliga stunder att vara vaken på. Och det går ju an så här på sommaren :)

Tror att en av anledningarna till att jag inte ville göra något var... dolt i dunkelt ljus! Till slut fick jag i varje fall på mig lite smink och for iväg. Ännu en ny blus satt på - en svart med vita prickar som jag fick av Storprinsessan. Pratade med älsklingen en snabbis och pratade lite... Börjar sakna den där famnen nu - även om det är jag som tagit ett par steg tillbaka på grund av vissa förtroendebristssaker (vikket jäkla ord!). Jaja... det blir väl som det blir i slutändan... på något sätt känns det som om det inte är hela världen heller - har ju upptäckt att det finns så många, trevliga, snygga och intressanta män där ute och idag verkade det som om jag börjat se det som de ser...

Ny Pebbles!
Var bara tvungen att ta upp mobilen och ta ett foto :) Enligt BMI-skalan har jag idag 4 kg kvar till det som kallas för "normalvikt" - en vikt jag inte har haft sen innan jag blev sjuk och var 25 år... Då var BMI:et 23 och fortsätter jag så här kommer jag väl vara där om någon månad eller 2 :). Någon gång ska jag ta bilderna från då jag skovade som mest, tagna innan jag fick diagnosen Dercum - och lägga ut bredvid en bild av hur jag ser ut efter att ha kämpat nu... Men just det ja - anledningen till att jag var i det där provrummet! Gick in på KappAhl och kollade lite, egentligen var jag på jakt efter en klänning men hamnade på underklädesavdelningen... (Ja, det är ju verkligen samma???)... Jag har nästan blivit besatt av att köpa snygga underkläder... När jag snurrade där på BH-ställningen upptäckte jag att priset för alla var sänkta till 50:- och att det var köp 2 betala för 1 :). Då började jag kolla ordentligt på vad som hängde där på ställningen... Till slut kom jag ut med 5 stycken BH och en korsett svart som synden :P... Har aldrig köpt en korsett tidigare men kunde inte låta bli nu när den kostade 50 kronor... Det vill säga att jag köpte 5 BH och en korsett för 150:-!!! Man kan ju liksom inte bli mer nöjd när man köpt underkläder för 1.300:- för 150:- :D.

Gick in på Åhlens för att leta reda på ett nytt blått nagellack bara för att upptäcka att de slutat sälja det märket jag ville ha... Suck, jämmer och elände men tittade runt lite och då hittade jag äntligen det där magnetnagellacket jag letat efter så länge. Jag köpte ett för.... 3,5 (?) år sedan och sen har jag inte hittat det... Men nu fanns det och det fanns i lite roligare färger så jag köpte ett lila :) Det blir till att måla naglarna på fredag så att de är snygga till lördagens begivenhet :)

Sen blev det det där vanliga döhandlandet av mat, bensin och sen hem igen... Det blev liksom inte mer idag. I morgon kommer det hända mer i varje fall. I morgon är det SpeedWay :). Det kanske blir regn - men vad gör det när det är SpeedWay? Ingenting liksom! Jag älskar doften som är vid SpeedWaybanan, älskar farten, spänningen, att stå bredvid ovalen och bara se hela spektaklet. Sen är jag medbjuden i morgon för att dels hjälpa till vid ett event som ska hållas vid banan. Så det blir mat, SpeedWay och trevligt sällskap - och sånt gillas starkt!

Men nu är det nog dags att försöka sova. Lägga sig till rätta på soffan igen och försvinna bort i drömmens värld. Känns som om jag kommer drömma om älskling, Busling, Smuggling och SongPop - det som är beroendeframkallande spelet i mitt liv för tillfället :) Jag har en jätteskön säng nu för tiden då jag ju fick en anatomisk madrass i present av mitt livs stora kärlek och vad är guldörhängen, middagar och annat mot en anatomisk madrass? Tillsammans med mina Hello Kittysaker som jag fick av honom och av mina barn så är verkligen min madrass den bästa present jag någonsin har fått... Det är bara det att när jag skovar som mest eller som nu försöker medicinera bort det gör ju allt ont i beröringsväg... Finns bara några personer som vet vad jag menar med att jag behöver det där som lindrar just nu... och det är rätt personrelaterad... Men förhoppningsvis, om jag får som jag vill, och andra får som dom vill - så kommer jag att få min smärtlindring... Tills dess, i varje fall ett tag, får det bli soffan och nedåttjack... haha :)

1 kommentar:

  1. Varför lägga ut en gammal bild och påstå att den är tagen nu? Det ser väl alla att det där är ingen 45-årig kärring och hur fan skulle du ha klarat av att gå ner över 30 kilo? Syns ju att det där är taget för flera år sen! Skrattretande!!

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!