måndag 13 augusti 2012

Tack o bock - tack o...

... bock!!!'

Ja, jag kan verkligen inte säga någonting annat :). Ännu en (eller samma?) anonym kommentatör har lämnat sitt bidrag till allmänna floskeltoppen - men denna gång TACKAR jag så mycket för kommentaren. Den var säkert menad att såra, undergräva mitt goda självförtroende och göra mig ledsen eller något... Men så blev ju inte fallet alls... Snarare blev jag ju riktigt glad över den! Ska förklara varför:

1 - en gammal bild? Sen när då? Att säga att det är en gammal bild för att det inte syns att det är en 45-årig kärring är ju helt perfa! Dels är jag inte ens 45 år men om det påstås att en helt nytagen bild är en gammal bild och det skulle synas att jag inte var 45 (som jag inte ens är) innebär det ju med andra ord att jag ser mycket yngre ut än vad jag är :D. Så det är ju bara att tacka och ta emot komplimangen :). Tack o bock!

2 - Jag är inte 45... jag kommer att bli 45 en gång i tiden, typ nästa år men det är så roligt när folk påstår att jag ser yngre ut än en ålder jag inte ens har.... inte bara kassörskorna på symtemet som undrar med andra ord :P.

3 - Kärring kommer från uttrycket älskad kär ing - alltså att någon är älskad av den som säger uttrycket... Har jag även en hemlig beundrare bland de som beundrar mig rent öppet? Tänk så spännande, det tror jag inte jag har varit med om på många år. Jo, det är klart, jag vet ju att jag fortfarande är mystisk och oåtkomlig (VAD detat EGENTLIGEN betyder har jag fortfarande inte fått kläm på men det måste ju betyda någonting...) och personen som brukar säga det till mig säger det med ett leende och ögon som ber om... mer...  eller nått.... typ... Någon gång måste jag få reda på vad det egentligen betyder...

4 - Frågan om "hur" jag skulle klarat av att gå ner över 30 kilo. Ja - varför inte? Brukar dra den gamla dängan "blod, svett och tårar" för att säga något. Nu har jag ju redan skrivit om det och tänker inte dra igenom hela listan om Dercums osv men det är möjligt. Nu vet jag det - då visste jag inte det. Med andra ord är det bättre att leva i nuet istället för att försöka hänga sig kvar i det som varit. Minns det som varit med ett leende istället för att endast se de negativa faktorerna. Livet blir mycket lättare då.

5 - Den observante ser på fotografiet att jag har ett par örhängen jag fick i somras av min älskade Storprinsessa samt en blus jag fick från henne. På vänstra armen har jag också klockan jag fick av min älskade dotter som vet hur mycket hennes mor älskar klockor.  Skorna köpte jag i somras i Kungsbacka. För 7 år sedan bytte jag ut 2 av mina framtänder och jag ler på kortet med helt vita framtänder - så kortet är ju definitivt taget efter den 18 juli i år och är inte gammalt...

Med andra ord blir jag ju så himla glad över att kommentatoren tycker att jag ser yngre ut än vad jag faktiskt är, att personen älskar mig och är imponerad över att jag gått ner så mycket i vikt. Är inte livet underbart - så säg? Men på tal om det där med fotografier... såg idag ett fotografi av någon som en gång i tiden nog räknades som rätt smal. tyckte väl det i varje fall...  En sån där person som i alla år uttalat sig rätt negativt om personer som har övervikt, kanske inte är så vackra, är dryg som fan och man hör henne över typ "hela" affären om man hör hennes gälla röst halvskrika på barnen... Ni känner typen - en sån där som liksom ler överseende mot och under tiden man har ett samtal med personen funderar man över närmaste flyktväg... Såg ett foto på den glada blondinen och upptäcker arslet! Sen vi sågs sist verkade det ha ökat med minst 10 kilo - bara på den kroppsdelen... över och under BH-bandet ser man att BH'n egentligen är för liten för det väller liksom över så där som det gör när man har för liten BH.

Varför reagerar jag på detta? Jag brukar inte skriva nedsättande om andra människors kroppar eller tillkortakommanden. Nej, inte alls men däremot kan även jag bli skadeglad ibland då denna person gjort så många människor illa genom sina dryga kommentarer och sitt översitteri mot andra människor. Jag brukar säga det att det man gör på något sätt kommer att slå tillbaka på en själv, det är väl till viss del det där med kharma - gör man gott så får man gott tillbaka på något sätt - och gör man ont får man ont tillbaka där man minst av allt förväntar sig. Så denna kvinna, som sårat människor angående deras kroppar till exempel - betalar nu tillbaka genom att nu mer än mindre se ut som dom som hon genom åren givit sig på... och det känns på något sjukt sätt rätt bra faktiskt att tyngdlagen och vikten hann ikapp henne - men på mig så minskar det istället och fortfarande hänger inget...

Så förutom de kilon med röda och vita hallon jag plockat idag och gjort "världens" godaste sylt av så blev jag ju sjukt nöjd av att få en kommentar om att jag ser yngre ut än vad jag är... Det känns ju bra att andra säger att jag är snygg också - det innebär ju att jag både är snygg och ser yngre ut :P... Fan - knyter näven, slår den underifrån och brister ut i mitt bästa - YEAHHHHH!

1 kommentar:

  1. Underbara människa :) Som vanligt bryter du ner de onda kommentarerna i beståndsdelar of gör dom så roliga med dina uppkäftiga svar! Men det är ju så att det finns få som är så unga som dig i din ålder så låt du människan vara så osäker på sig själv så fortsätter du vara så snygg, underbar och älskad som du är :)

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!