måndag 20 augusti 2012

Men alltså - ...

... egentligen borde man ju sova nu. Klockan är ju för tysan 02.43! Med andra ord miss i nassen... Ligger i soffan (vart annars) i mina nya, snygga och svindyra jeans. Har aldrig haft ett par liknande jeans innan då det är något designmärke och det är lappar, stora som små, som är påsydda lite här och där. 999:- stod det på prislappen men då vi var där på Marknadsafton så blir det ju billligare. Då plockar dom ut delar av butikens lager och lägger utanför den på ett bort så det är ett helt bord med jeans från jeansbutiken som slumpas bort för 100:- och nu ligger jag ju här och funderar över varför jag i hela helvetet inte köpte mer än 1 par??? Det kommer ju iofs andra tillfällen då Storbyn har lokala samlingar med butikerna öppna så det är ju bara hoppas att det finns ett par med mindre storlek än denna. När jag köpte dem var jag tveksam till om jag över huvud taget skulle kunna få dom på mig - någon gång liksom.

Här om dagen pratade jag med mamma och hennes väninna att du är lagret av byxor slut så nu är jag tvungen att köpa in någonting som inte ramlar av en hela tiden.. Jag har ju haft byxor kvar sen jag vägde lite mer än vad jag gör nu men alla utom ett par börjar bli förstora... Klart att jag är överlycklig för det men vem fan har råd att gå och köpa nya byxor varje månad? Nej, så jag köpte de här, fick dom inte över höfterna, slängde ner dom i lådan och glömde bort dom... tills i morse. Skulle ta upp ett par byxor och hittar 3 par byxor längst ned i låtan - ett par av dom har jag kämpat med sen 5 år tillbaka men det har inte velat sig. Nu har jag konstaterat att jag redan håller på att krympa ur dom :). I morgon innan anställningsintervjuerna måste jag ta fram symaskinen och lägga upp dom lite, ja, alltså, 2 av dom, det tredje paret sitter som de ska, Men efter detta är det slut på byxor, tror jag... Nej, för den delen, fick ju ett par av Storprinsessan i somras... Men då är det slut på lagret...

Satt i kväll och tänkte på hur stora barnen är nu: Storprinsessan börjar 3:e året på sjuksköterskeutbildningen i Molde, Prinsen börjar Teknisk utbildning på Rodengymnasiet och Lillprinsessan börjar högstadiet. Vart tog tiden vägen?

Annars har naglarna blivit ommålade igen idag och jag har legat i över 1 timme i badet och tagit hand om mig själv: Hårinpackning, rakning och bara må gottigt. Legat och funderat över saker och ting som man tycker är rätt med som kanske är fel för så är det ju ibland. Tänk så många saker jag gjort fel i mitt liv... Men ändå lever jag ett rätt bra liv. Jag har mina 3 underbara barn, jag har mina föräldrar, bror och släkten. Vi har missarna som är så oerhört gosiga små varelser. Jag har och mina vänner, hjärtevännerna, älsklingen och andra trevliga människor runt omkring mig. Jag har det nog rätt bra - finns vissa saker som kunde ha varit bättre men det ändrar sig nog de sakerna de med...

Vad har jag liksom att oroa mig för? Ingenting för egen del! Har vänner däremot som har saker att oroa sig för... får lägga stödet där i stället... men just nu; ska jag sova!

Världens absolut bästa badlåt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!