fredag 17 augusti 2012

Snörvelont...

... är inget roligt att ha :(.

Lillprinsessan klagade här om dagen på att hon hade kli i ögonen, huvudvärk och sånna där förkylningssystom. Igår eftermiddag kände jag hur näsan började dra ihop sig, ögonen började klia, huvudvärken placerade sig bakom pannan - jag fick snörvelont! På kvällen kände jag hur febern gjorde sin entré också...

Men igår fick jag i varje fall Lillprinsessan klippt :). Nu har vi sagt det i så många veckor men lyckats glömma bort det... Sen har hon nog varit lite osäker på om hon verkligen velat men det på sidan har irriterat henne så mycket då det inte går att få bakom örat och det liksom "flurpar" ut på sidan men igår var det så dags. Då det var en underbar dag så gjorde vi det ute på altanen. Tog fram saxarna och rakbladet - när jag klipper hår riktigt kort använder jag hellre rakblad - blir snyggare så. Nu är hon riktigt kortklippt och när vi var färdiga såg vi att hon har nu precis likadan frisyr som sin mor bortsett ifrån att hon har lite längre lugg och benan på motsatta sidan... För varje gång hon klippt kortare har vi sett hur lik hon är sin mor... och nu syns det ännu bättre :)

Efter att ha klippt skönheten la jag mig i soffan och där stannade jag större delen av kvällen. Spelade SongPop och såg på tv men snörvlade mest... Somnade och vaknade helt igentäppt vid halv 4 då jag släpade över mig till sängen istället...

... och vaknar vid 9.30 - om möjligt ännu mer täppt i näsan, och nu är febern uppe i 39 grader så det blev inte mycket gjort idag inte. Inte mer än att plocka mina 1,5 dl hallon till frukost, hälla på filmjölken, slå på datorn och "avlida" på altanen - och där blev jag fast. Försökte lägga mig ner men det ville sig inte riktigt... Det bara snurrade i skallen! Som tur var har det varit riktigt varmt idag - eller ska man säga tur när man har feber? Det blev varmt - väldigt varmt! Men det är bättre än att ha frossa i varje fall... Vid 2-tiden fick jag ett sms om att Lillprinsessans glasögon fanns för avhämtning - som vi har längtat efter dom sen hennes gick sönder. Nu kan alla få se TV'n :). Ringde några telefonsamtal, sminkade mig - men såg väl mer död ut än levande ändå...:P. Tvättade håret och sen åkte vi in vid 5-tiden för att hämta dom. De hade ett erbjudande om att man fick 2 stycken till priset av 1 så nu har hon 2 par snygga, fungerande glasögon.

Snabbhandling, hem - varma smörgåsar till middag. Nu avliden i soffan igen... Det blir liksom inte mer idag - tyvärr! Skulle ju egentligen in till Storstorbyn, gå på Copperfields och se på The Van Desh men kroppen vill som sagt var inte vara på min sida alls så jag missar dom igen :(. Saaaatan också! Nej, det är väl bättre att ligga här, dricka kaffe, ha feber, lyssna på den lilla löpande Liten Zelda och fundera över livet mellan SongPop och tv-programmen!

En kompis rekommenderade ett band igår som jag aldrig hört... Bjuder på en låt med Train:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!