tisdag 21 augusti 2012

Uppläggning av...

... byxor är ju ett projekt för sig! Jag är ju inte speciellt lång - snarare en tvärhand hög men det fungerar ju bra det också. Förutom då man handlar byxor eftersom att de nästan alltid är för långa... I varje fall om man handlar i de standardiserade storlekarna. I Sverige går man oftast efter franska storlekar och just nu har jag ju ingen som helst aning om vilken storlek jag faktiskt har - för det ändrar sig ju hela tiden och jag har alltid haft en storlek på överkroppen - och en annan på underkroppen. Så är det när man är kurvig helt enkelt...:P.
Senaste gången jag köpte byxor i tumstorlek var långt innan jag blev sjuk, det måste väl typ vara 20 år sedan och tror ni jag har koll på vilken storlek jag har? Nej, naturligtvis inte - den ändrar sig ju som sagt men längden borde man väl veta??? Haha...nej, inte alls! Nu har jag nog förstått vilken längd jag ska ha men idag blev det i varje fall att plocka fram den där symaskinen som står i det vi kallar för "lilla kylen"...

Flytta kattlådorna... 2 katter har ju naturligtvis 2 kattlådor och vi har kommit på att det fungerar bättre för både katter och deras familj att ha dom i hallen. För att komma in i lilla frysen var vi tvungna att flytta lådorna och väl inte i frysen lyfta på prylar för att sedan skina upp i ett leende då jag hittade sysmaskinen men även dammsugaren. Medan jag ändå hade fått upp dörren så slet jag ut den med - måste hitta ett annat ställe att förvara den på nu när jag har kattlådorna framför dörren... hm...

Det är lite pyssel med att lägga upp byxor... i varje fall om man som jag fått lära det av modern som är pedantisk och fortfarande gör jag som hon visade... Det ska mätas, klippas, mätas igen, vikas upp, nålas osv i all oändlighet.... Men som det mesta så blir det bra när man gör saker à la mamma... och så även denna gång :).

Idag körde den nästan viktigaste delen av rekryteringen av ett nytt oppositionsråd - intervjuerna! Det känns lite som en väldigt svår sits då alla de 4 som är nominerade är mina vänner. Jag vet ju det mesta om dom men det vet ju inte mina kamrater och det gäller att ställa frågor som dels utgår ifrån det vi tog fram till när vi gjorde specifikationen men även sånt som man kommer på under utfrågningen. Att sätta ord på de tankar man har just har hört och vill specificera. Men vi lyckades bra och vice ordförande tyckte vi grillade dom ordentligt - vilket ju var meningen. Det var 2 väldigt trevliga och informativa intervjuer och båda dom som varit där idag var väldigt duktiga men det kommer de 2 som kommer för intervjuer i morgon också göra. Knepig sits men det fungerar,,,

Men nu - är det sovdags så att hjärnan är i form för fler kloka svar på de frågor vi går igenom... Det enda jag vet är att - nu är det sänggående som står på dagens agena :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!