fredag 6 juli 2012

Efter nedpackning...

... kommer uppacknig :). Men av någon "outgrundlig" anledning har jag mer med mig hem än vad jag åkte hemifrån med... Vilket kanske inte är så konstigt när allt kommer till kritan. Vi var på Freeport och shoppade lite när jag ändå var i Göteborg... Och det blev ju en del saker - men jag var absolut inte sämst på shoppingen :P...

Det var väl egentligen inte meningen att vi skulle shoppa en massa men helt plötsligt hade vi bestämt oss för att vi åker iväg till Freeport efter vi ätit frukost. Jag fullkomligen älskar att shoppa på Freeport och vet att det är ingen som helst idé att åka dit när man har ont om cash... vilket jag inte hade. Nya frukostskålar inhandlades :) Konstaterade här om morgonen att nu är mina gula helt slut, men det är ju klart, de är ju inköpta när jag var runt 18 år så de har ju hållit bra men med endast 3 stycken kvar, varav en trasig och förpassad till soppåsen så kändes det som om det verkligen var dags nu. 6 stycken, betalade för 4 och då endast 60 kronor - bästa priset, eller? Två stycken ljuslyktor i returglas kommer att förgylla hemmet när strömmen går i vinter eller i övrigt till vardags.

Mest spelade i bilen nr 1:


Har letat efter skor, älskar skor - högklackade skor och stövlar... (man får så snygga ben då :P) men sen funkar det bättre med mina höfter. Hittade ett par urläckra, högklackade skor med snörning. Rea på outletten... och 30% på det resulterade i att jag inte kunde motstå dom för 209:-. Anledningen till att jag ville åka till Freeport var också att mitt älskade waxspray nästan är slut och kort hår kräva dessa produkter... Goldwells spraywax är outstanding och står nu i hyllan. För ovanlighetens skull gick jag in på de där "lyxbutikerna med designkläder" - det har liksom inte varit någon idé att göra det när man är Dercumsöverviktig... men nu tänkte jag att "jag måste ju bara kolla...". Och kommer ut med en ursnygg klänning (alternativt längre linne beroende på hur lång man är) - svart och paljetter ???. Helt klart det första plagg jag har haft och satt på mig med paljetter men den var ju så snygg :D. Ordinarie outletpris 999:- - sommarrea 200:-

Hittade den blåa nyans som jag saknat på nagellack, en vattenfast mascara för sommarens badorgier och en ny svart glittereyeliner :) 118:-. Och jordgubbar att äta :)...


Mest spelade i bilen nr 2:


Men shoppade även en snygg t-shirt på Rut mfl i Nordstan och på KappAhl hittade jag den klänning jag suktat efter så länge. På rea :) Köp 3, betala för 2 resulterade på KappAhl i ett par nya målbyxor (då de jag köpte för 2 veckor redan börjat bli för stora...) men även ett par silverfärgade jeans som jag ska ha på Silver moon-partyt jag ska på i augusti då dresscoden är vitt och silver. De är väl egentligen blå i grunden men är infärgade med silver så de är så grymt snygga. Handlade säkert mer men har väl typ glömt hälften...

Vännen H handlade flera par skor, matskålar, kläder, klänning, smink och allt vad det nu är. Hon var som på en kalv på grönbete och bestämde sig för att ta familjen och åka ner förbi Freeport när de ska ut och åka i Sverige (om det nu blir av åt det hållet...).

Efter att ha återkommit till boendet blev det lite tidspress då vi stämt träff med mina kompisar där nere... Men proffs arbetar ju som sagt var snabbt så vi hann dit vi skulle och sen hade vi en av den underbaraste kvällen på länge - men det är en helt annan historia...

Mest spelade i bilen nr 3:


Den här sommaren har verkligen varit full med underbara upplevelser :) Och hälften av sommaren är ju kvar så jag har mycket att längta till fortfarande :)

1 kommentar:

  1. Själv väntar jag på att du ska komma förbi... Vet att du har haft underbara dagar, det är du värd :)

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!