söndag 15 juli 2012

Miss i gårdagskvällens...

... regndans som skedde på gården i natt vid halv 2-tiden. Då var det nästan molnfritt - när vi vaknade i morse var det regn...??? Och vi som skulle på Bjuråkerstämman...:~)... Jaja - det har ju hänt förut, att man har gått på den i regn. Vi tog det lugnt på morgonen, tittade ut på regnet och tvätten som hängde på tork... tork??? Snarare blöt kan man ju säga - tur det inte var min tvätt :P.

Killarna valde att inte följa med, småtjejerna valde efter viss tvekan att inte heller följa med så till slut var det Kerstin, Carina, Veronica, Cilla och jag som kom oss i väg - då regnade det inte hemma. Väl ute på vägen kom regnet åter - i ännu värre skala. Efter att ha velat fram och tillbaka om hur och vida vi skulle gå in eller inte bestämde jag (med hjälp av Cilla) att vi skulle IN!. Åkrarna runt omkring forngården i Bjuråker var ändå rätt fulla med bilar - kanske beroende på att de inte kom där ifrån? Jag, Cilla och Veronica hade ju i varje fall regnkläder, de andra två stövlar men inte jag... men mina rosa gympaskor är lika vattentäta som deras stövlar skulle det visa sig i slutändan. Vi skulle helt enkelt se på dagens upplevelse - Roger Pontare :). Rent bildligt var det verkligen en upplevelse: "Pontare" hade en typisk Pontaresmula på skallen... Leopartmönstrade dojs, en slags pung med fjädrar som hängde runt halsen och och en röd kavaj med vita prickar :P - hur "snyggt som helst".

Fördel med att ha gått ner i vikt är att man kan låna sonens jacka som är vattentät :D

Faktum är att jag inte märkte att det regnade alls även fast håret var dyblött efteråt. Han har en helt sanslöst grym röst och trots regnet var vi många som var där och lyssnade. En sak som var bra var att eftersom att det var ett oerhört stort antal paraplyer stod man inte framför scenen direkt för att de bakom inte skulle se - utan man stod nedanför själva dansbanan och upp i Björkbacken vilket gjorde att de flesta av oss såg det vi kommit för att se.

Efter att ha sett färdigt gick vi iväg för att äta Hälsingeostkaka - det absolut godaste som finns :) Kerstin och Carina hade nu kommit in på stämman för nu hade det minsann slutat att regna... En tur in till skolmuséet och sen gick vi tillbaka till bilen. Det var nu vi såg anledningen till traktorernas närvaro - de var där för att dra loss bilarna som kört fast i leran men vi hade ju parkerat utmed vägen så det var bara att fara iväg. Tog den vackra vägen hem och skratta så tårarna rann när vi beskrev pungen som hängde på Pontare för det "blev ju fel" hur vi än sa...

När vi kom hem möttes vi av en helt underbar syn: det var full fart på de närvarande gubbsen:

Dagens gymhäng :P

Dagens visa:



1 kommentar:

  1. Regndans? Måste varit tidernas sötaste syn... Bra att du inte regnade bort, hur skulle världen vara utan dig - världens tråkigaste ställe! Ha nu en underbar semester.

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!