tisdag 3 juli 2012

Pyssla, dona...

... och packa... men måste ha en liten paus också :) Funderar över varför allt alltid tar så mycket längre tid än vad jag vill att det ska ta...? Fast egentligen är det så att jag kommer på nya saker att göra hela tiden och att det därför tar längre tid än vad jag från början beräknade... Nu börjar det i varje fall bli en liten ljusning i tunneln. Måste vara färdig idag så att det i morgon bara är att kliva i kläderna, dra igång kaffebryggaren och sen sätta mig i bilen för att köra. Ja, okej - måste borsta tänderna också innan....

Men pausen tog slut och nu är jag ju faktiskt färdig :) Det går fort när proffsen väl kommer igång som kära modern brukar säga. Ätit kall mat till middag... det finns ju godare saker att äta men om man fått för sig att göra färdigt det som ska göras färdigt samtidigt som man får för sig att man ska äta får man ju absolut skylla sig själv. Men nu är allt som ska med utpackat i bilen för nu åker jag och vännen på en kortsemester.

Så som vi har sett fram emot detta :) När jag väl kommit hem igen ska jag sova :) Och inte dricka alkohol på minst ett par dagar... haha :P. Jag dricker ju väldigt sällan alkohol, det finns så mycket annat att dricka som är så mycket godare. Men jag tycker väldans mycket om öl... Tjejkväll, jazz- och blueskväll, Nostalgifest - har inte haft så roligt på länge... Till det lägger vi de kommande dagarnas roligheter - sjutton så nöjd jag är med det som varit och som komma skall :). Det är verkligen värt varenda spenderad minut och krona! Och att få göra allt det jag vill och samtidigt veta att barnen har det superbra hos sin farmor gör verkligen inte saken sämre. Det är liksom så här som det ska vara. Ja, inte att barnen är borta jämt hos sin farmor men just själva grejen att jag har fått göra väldigt efterlängtade saker och kan göra det när jag vet att barnen är trygga.
Det är så himla skönt...

Så nu ska vi fara iväg, festa i 2 dagar till och sen är det sängläge och vila som gäller i ca 1 vecka innan det är dags igen att lämna huset och åka iväg... Men då är barnen med :)

2 kommentarer:

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!