onsdag 18 juli 2012

Underbara, underbara och...

...underbara dag :). I morse när jag vaknade var det inget regn - nej, snarare var det blå himmel med några få ulliga gulliga moln. Det blev shorts och tröja - det kunde ju ändå vara rätt kallt. Gick över gården och satte mig med föräldrar och moster för att ta lite filmjölk och kaffe. Efter att ha suttit i solen i typ 1 timme kände jag att jag trotsar väderguden och byter kläder - till min nya randiga favoritklänning :) Bara axlar kändes som en bra idé idag.

Och det blev varmt måste jag säga :). Barnen med "moster" åkte och badade på Maln. Eftersom att det blev så att vi blev två platser kort i ena bilen så körde morfar in med två av barnen och Kerstin hämtade dom efter att dom handlat. Själv hade jag bestämt att jag skulle gå på en äkta bonnaauktion i Norrbo Folkets hus. Köpte mig en jättefin sk brudkista - målade krummelutter på den och jag funderar nog på att årtalet 1939 inte stämmer - men vad spelar det för roll - den är ju fin:

Å de var en väldigt mörk bild
Efter det så inhandlade jag 6 stycken av originalsättningen av "Min Skattkammare", det var bara en som blir dubblett så nu tror jag att serien börjar bli komplett :). Tyvärr - när jag betalade upptäckte jag att jag blivit av med 500:- på något sätt men med typ 200 i publiken så var ju chansen inte speciellt stor att få den tillbaka.... så nu blev det istället till att åka hem istället och sätta sig på gräsmattan och sola istället :). Medan jag satt där på auktionen fick jag ett antal trevliga sms som inte störde min vardag :). Tänk så upplivande det kan vara att få sms från någon man vet kan sms:a på samma retsamma sätt som mig. Sånt uppskattar jag :D

Efter ett tag började barnen komma hem och förberedelserna för maten startade. Det är en konst att göra mat till 15 personer - hur mycket behöver man av varje sak? Men det räckte och blev till Lillprinsessans stora glädje kvar tillräckligt till lunch åt henne :). Väl färdigätna kom vi så äntligen igång med årets första brännbollsmatch... Erdtmans vann stort över Thunwettströms med 117 - 80 ! Flest lyror och flest frivarv - Prinsen tror jag gjorde 5 frivarv och de andra Erdtmanbarnen tog lyra efter lyra och slog ett antal frivarv. Det är så oerhört roligt att spela brännboll... När jag var mindre hatade jag att spela brännboll - nu älskar jag att spela brännboll :)

Wille, Alex, Prinsen, Ego och Vendela

Wille, Felli, Ego och Vendela
Wille, Ego, Cilla, Felli, Vendela, Lasse

Kerstin, Lasse, Ego
I party-rockbilen spelas bland annat denna - och den är ju liksom "min" har jag ju kommit fram till :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!