lördag 14 juli 2012

Lata dagar, sommar och sol...

... är det vi önskar oss nu :)

Det kommer vi att få också. När jag gick och plockade ihop igår funderade jag över det faktum att det till övervägande del alltid varit sol och varmt när vi varit i Hälsingland på sommaren. Det blir bad nästan varje dag eller annat roligt. Hälsingeauktioner med de härliga gubbarna från Delsbo är nästan ett måste. Till måstena hör också att åka GoCart - måste ju bara slå Svärprinsen i år också på mållinjen... Fotbolls- och
brännbollsmatcher på kvällarna som sedan även fylls på med sång, gitarr och samvaro. Det vi har där uppe verkar vara något unikt. När jag växte upp var alla kompisar och deras föräldrar helt fascinerade av det faktum att vi samlade halva släkten på ett och samma ställe i flera veckor och var tillsammans på detta nära sätt. Nu är det mina vänner och barnens kompisar med föräldrar som är lika fascinerade. Tror att alla barnen har fått ta med fotografier till skolan för att visa upp detta ställe och förklara vad det är vi gör. Det är en underbar tillvaro och man lär sig verkligen att leva med andra människor och få förståelse för att alla inte fungerar likadant.

Men det jag först och främst ska göra är att njuta av tillvaron med alla mina barn... Framför allt mina egna barn men även mina andra hjärtebarn, dvs broderns och kusinernas barn. Det känns fortfarande väldigt konstigt att ha ett barn som är vuxet och har flyttat hemifrån - känslorna av att hon är mammas lilla goa Prinsessa, helt oförstörd och som behövs skyddas från allt ont finns ju alltid där inom mig. Jag antar att det är känslor som de flesta människor alltid brottas med när barnen blir vuxna och flyttar hemifrån.

Underbart kommer det bli för hela familjen hur som helst :D

Torpet - here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!