fredag 27 juli 2012

Fixa, dona och...

... så småningom göra sig i ordning :)

Igår var en latdag - i varje fall till starten. Den svullnad jag fick på nedre delen av ryggen gjorde byxor omöjliga igår så kjol fick det bli. Kjolen var så lös i midjan att den dock åkte ner över höfterna ett antal gånger men den tryckte i varje fall inte på det onda stället :). Det funkade inte riktigt att ta sig upp - det fina vädret till trots men till slut tog jag mig upp ur sängen och ut på altanen i varje fall... Men... skam den som ger sig så på eftermiddagen åkte jag och handlade bensin till gräsklipparen, glass till ungarna (och mig) och sen gav vi oss ut i trädgården. Fram med gräsklipparen men den övertog Prinsen efter ett par vändor och jag hjälpte Lillprinsessan med att plocka hallon istället. Vi gick där med våra hörlurar, samma radiostation och sjöng och dansade...

Vi har en helt otrolig massa hallon... och röda- och svarta vinbär och krusbären håller på att mogna. Hallonen och de röda vinbären är redan mogna och ska nu plockas av för att bli sylt och saft. Familjen är bortskämda med att mamma alltid gör sylt och saft - och det är godast också. Som dotter till en diabetiker gör jag sylten med mindre socker - och den smakar så mycket godare än den man köper i affären. Man vet ju också precis vad som ingår i sylten: bär, socker, Atamon och ibland lite Certo. Saften innehåller bär, socker, vatten och Atamon. Inget annat - och den brukar räcka till Maj ungefär :)

Men hallonen vi plockade igår sparades inte till sylt eller saft... nej, de åts med mjölk och socker :) Det är ju så sabla gott!

Hade ju tänkt att fara iväg för att bada igår på kvällen efter att man kämpat i trädgården men skippade det. Helt klart att ju jag och SötnosVännen valt rätt dag för att ligga på rygg och studera stjärnorna  - när jag åkte hem härom natten var det 18 grader - igår vid samma tidpunkt var det 10 grader... så jag hoppade det där badet, la mig i soffan och jag och Lillprinsessan kollade på två filmer i stället: Mirror Mirror och Fast Five... Att titta på Vin Diesel och  Paul Walker men även den enda asiat jag tycker innehar en dräggelfaktor - är inte fy skam en torsdag natt :P. Jag har aldrig varit en sucker för vältränade män förut... Mina män har varit både vältränade och mindre vältränade - det har liksom inte varit det jag tittat på och efter. När jag däremot tänker tillbaka på de män jag har träffat sedan jag skiljde mig har dock alla varit rätt vältränade. En del mer än andra... och det har ju inte varit fy skam att ha något läckert att titta på och smeka... Och precis så är det ju just nu, haha...

Ikväll börjar Blues- och Rockfestivalen :) Prinsen ska vara systervakt, mat och glass är inköpt till de "små" liven. Mamma är ju bara 2 mil bort så de tycker att det är helt okej att jag sover inne i byn dessa nätter - de vet ju att jag alltid kommer hem om det skulle vara någonting. Klockan 19.15 spelar körens trummis med sitt band på festivalen - ska bli kul att äntligen få se dom live. Har ju bara hört dom på Youtube och från de tävlingar de varit med i (och en del priser finns) och han har tjatat på mig för varje gång de spelat men det har ju aldrig passat förrän nu :). Samtidigt är det en brasiliansk fest på själva "huvudhaket" där festivalen är och där är jag medlem så det blir nog en eller annan tur dit också då jag är medlem i föreningen.

Vissa små tankevurpor existerar dock idag... Busig Pebbles har i sommar varit väldigt busig  :P... och misstänker att det kan bli en krock på kärleksfronten ...Aja...  får väl helt enkelt knipa käft, inte flirta så mycket, tänka på de där riktiga haggorna och busa med kompisarna istället för att busa med killarna... Kommer säkert gå... jättebra....(???) Haha... Fan så härligt det känns att ha en distans till sig själv och sitt eget varande... Att inte ta sig själv på så jävla stort allvar, kunna skämta om sig själv och med sig själv. Koppla av, njuta av tillvaron och den fria människa jag är. Känna uppskattningen av mäns uppvaktning och ändå veta att jag är älskad av någon. men samtidigt är jag nog inte redo att fångas in... Det finns vissa faktorer i samvaron som inte stämmer på det sättet som jag vill att det ska stämma - någonting jag saknar... Någonting jag vet hur jag får, någonting jag tar för att jag är jag...

Äh, jävla tankevurpor! Helgen blir busig på ett eller annat sätt - det är jag hur som helst säker på :D

I hav å hei å vildenvey
va eg på jakt av all mi makt
men se nå legges våpen ner.
nå står eg her med brutt gjevær
med knust kanon og lauspatron
eg e på bare kner og ber
eg e fullstendigt uten kler
uten maska bara meg eg ber te deg
ja eg ba deg å eg sa deg
Kom ta meg som ein mann du hvis du kan

i ur och skur låg jag på lur
jag trotsade lag där i mitt jag
men se nu är kraftan slut
om du har ett ärligt svar
hela jag vill hos dig vara
jag blev en pojke nu till slut
jag lever inte som förut
jag har tro på mig och dig så stanna kvar
är du meg mig du så svara nu
jag ger mitt kött och blod kom visa mod

om du vil ha meg kan du ta meg
å beholda alt du tar
om eg kan få deg ska eg flå deg
for di kler som kroppen har

du är så härlig du som den du är
nu står du här som den du är

å hvis du vil at det ska bil oss to
så vær så god

i sol och is på alla vis
i vitt och svart och överallt
men se till slut så sa det stopp
jag är hos dig med hela mig
och vill ha sött och salt
jag är beredd på nästa steg

med sjel å sinn å med ein kropp
kver gång du sko gi et vink ja på et blink
e eg rede for sånn e det
du ska så gjerna få hu hvis du må

om du vil ha meg kan du ta meg
å beholda alt du tar
om eg kan få deg ska eg flå deg
for di kler som kroppen har



En av mina absoluta favoritlåtar - den går runt, runt i bilen och i Mp3-spelaren... Den är på både svenska och norska - det lyssnas en del på norsk musik i den här familjen... inte så konstigt ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!