torsdag 26 juli 2012

Tårar, avsked och ...

... sommarbus :P

Jag hatar verkligen när Storprinsessan åker tillbaka hem. Har alltid hatat när hon åker iväg över huvud taget under hela hennes liv. Kommer nog hata det lika mycket under resten av mitt liv också för den delen... Var rätt så glad över att morfar och mormor ville köra henne och Svärprinsen till Ljusdal i morse för att lämna dom vid tåget. Jag grät tillräckligt där på gårdsplanen (och hon hela vägen till Ljusdal). Det spelar ingen roll att hon nu är vuxen och har flyttat hemifrån - hon kommer alltid vara min bebis... Just as simple as that...

Lillprinsessan och Prinsen ville åka hem från Torpet idag. Nu har ju alla kusinerna åkt hem och storasyster åkte idag. Mormor och morfar i all ära - men så roliga är dom ju inte. Sen har ju barnen varit borta från hemmet i nästan 5 veckor nu så de kände att de ville åka hem helt enkelt så vi packade ner alla kläderna (fattar verkligen inte hur de fick plats i väskorna då jag fick en hel väska med kläder av Storprinsessan). Tog bort lakanen och stoppade in i maskinen. Dammsög, dammade och gjorde rent - åt sen Hälsingeostkaka till en sen lunch och satte oss sen i bilen. Det började regna ungefär en halvtimme innan vi for... En dag med regn (som ändå blev jättebra då vi ju va och kollade på Pontare) - är ju ändå ett bra facit för 12 dagars Torpetsemester :). Nu när det är motorväg nästan hela vägen från Knivsta till Hudiksvall tar det ju inte längre tid att åka än ca 3,5 timmar. Två stop för att släppa ut Sniff på kissturné, handla glass och kaffe och sist lite mjölk, bröd och sånt till hemmet. Åkte 16.15 och var hemma 20.00 - ett bra resultat tidsmässigt :)

Innan vi for fick jag ett samtal från SötnosVännen som undrade om jag badat än??? Öhhh??? Näe, varit på stranden - ja, badat - nej... Det beror väl inte på att vattnet var kallt utan just för att jag brukar få så jävullusiskt ont i höfterna efteråt.. Ska vi bada då? Alltså... jag är i Hälsingland... iofs åker jag hem idag... men okej - när jag kommit hem då? Bla, bla och bla och vi kom till slut fram till att jag skulle höra av mig när jag kommit hem... Efter att ha packat in i huset, släppt ut de överlyckliga missarna, gått igenom blommorna så ringde jag och frågade: bada nu? Men alltså - det regnar jööö??? Ja, se på tusan det gör det.. men kanske inte om en halvtimme... Efter en halvtimme hade det slutat regna här men det var ju liksom "klarare" där borta???

Det slutade med att jag vid 22.15 satte mig i bilen (som om jag inte kört nog idag liksom....) och körde mot stan och sen ut mot vår gamla badplats. Det där är så skönt - den där underbara, goa kramen som känns så trygg. Och visst kom premiärdoppet :D. Medan vi stod där och vela (ja, det gjorde jag med... först....) så dök jag helt plötsligt i vattnet och det var faktiskt rätt skönt... Efter att ha badat färdigt la vi oss på handdukarna vi hade med oss - och mös ikapp och tittade på stjärnorna. Av regnet fanns inte ett spår. Vi låg där och mös 1 timma... 2 timmar... 3 timmar... och 10 minuter. Tiden går verkligen snabbt när man har trevligt pratar och har mysigt... Måste göras om  - många gånger :)

I morgon blir det bad med bus... köpa biljett till bluesfestivalen :) Och ta det lite lugn... och massor med bus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!