fredag 29 juni 2012

Den kommande helgen...

... blir nog sommarens händelse - än så länge kanske man ska säga...

Den började ju igår med tjejkvällen med fotboll på Stället...

Ikväll kör Jazzfestivalen igång så det blir till att glida runt och in på stans krogar och lyssna lite här och lite där. Kanske lite längre än där eller där... Det brukar liksom ge sig själv :) Jazzfestivalen har jag varit på flera gånger, till och med uppträtt på den och den ger mersmak. Staden invaderas av musiktokiga människor från alla väderstreck och även de inhemska borna verkar gå man ur huse. Barnen är i tryggt förvar hos farmor i Skellefteå :)

I morgon efter att ha piggnat till, varit och matat missarna är det dags för helgen nästa begivelse, som nog blir en kombo av två olika saker som det ser ut just nu. Först är det den stora nostalgifesten. En grupp som uppstod på Facebook utvecklade sig att bli en nostalgiträff på ett av våra "gamla" uteställen. Vi som kommer är nog födda på 60-talet och början av 70-talet. Mopstävling, musik vi diggade till på Storholmen och den dricka eller rättare sagt sprit vi drack på den tiden...

Hur i hela sjutton fick man i sig Kir? Eller Tirnave? Citrongin?... och allt vad det nu var... jag som aldrig varit en sucker för varken vin eller sprit hoppas på att det finns någon "gammal" hederlig öl för mig att dricka. Det kommer hur som helst bli "hur kul som helst"... har längtat efter denna fest i flera månader nu :D. Problemet är att det är ett grymt bra bluesband på ett av ställena i stan så det lutar väl åt att det blir någon slags kombo... eller inte...

Kul som fan!!! Kommer det att bli hur som helst.

Parrty, parrty.... parrty,, parrty!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!