fredag 29 juni 2012

Tjejkväll, Sardoz och...

... 40 minuters väntan på Taxi. Länge har vi pratat om det enskilt, att vi ska gå ut och äta middag och dricka lite öl/vin/cider eller vad man nu vill få i sig. En dag hade jag helt plötsligt frågat U om vi inte kunde gå ut nu då då det var sommar och förhoppningsvis fint väder. H tillfrågades också och sen hade bjöd jag även med A som är en rätt ny bekantskap. Eller ja, det är väl som så att jag nog i över 20 år vetat vem hon är men hon har inte ingått i den "innersta" kretsen men sen hon gifte sig med K och bor i samma by som jag gör så har vi börjat umgås. Tycker det är roligt att K träffat en tjej som henne, en liten sprudlande jurist som jobbar på Vänsterpartiets regeringskansli, en helt underbar person och som passar honom så bra. På något sätt så hade vi helt plötsligt beslutat att det skulle bli igår, alltså en torsdag.

Efter att ha klippt gräs, rensat ogräs, vattnat blommor och fångat in rymling till katt for jag så in till Storbyn för att lämna av väskan där jag skulle sova och sen vidare ner på stan. En happy-houröl satt jättefint och sen flyttade vi över till ett bord för att äta middag. En grekisk sallad med kyckling fick det bli, har nog aldrig sett en större sallad i hela mitt liv, mer än hälften var kvar...

Det var så fint väder igår kväll, solen lös och inte ett moln på hela himlen. Maten var oerhört god och inte alls dyr. Sedvanligt tjejsnack... tja, vad är det? Prat om männen i vårt liv, visande av fotografier av barn, lite elakheter om människor vi tycker är irriterande, lite tycka synd om beträffande en del personer i våra liv, roliga historier om saker vi varit med om och en massa annat lull lull :) H och jag berättade väl rätt så friskt om saker vi gjort när vi var yngre, många tokigheter har det ju blivit under alla åren. Tjejerna skrattade så de grät åt den gången jag hade efterfest och alla sov över, i min säng låg jag och tre män, i ena soffan två män, i den andra en man, i förrådet fanns en och så vidare. Vaknade på morgonen av att det ringer på dörren och jag tar mig upp ur sängen och tittar förvånat på männen i sängen... Öhhhh? Jaja, sova i samma säng som kompisar har man ju gjort förut tänkte jag och gick och öppnade dörren. Utanför står en liten, kort mörkhårig tjej och frågar efter en av killarna (som låg i min säng). Men det var inte mannen hon var gift med (som också låg i min säng)... "Hm..., vänta ett tag..." går in i rummet och säger att "Din fru vill inte prata med dig - hon vill prata med dig....???". Han som hon inte var gift med går ut i hallen, de går utanför dörren och tidernas gräl utbryter... Maken i fråga vänder sig om och somnar om... Och ingen av oss andra som vaknat fattar någonting... Hela golvet var som en klibbig matta och glasen satt fast i bordet??? Vi hade nästan tömt lagret av likör som jag hade hemma och vad det hade på golvet att göra fattade ingen av oss.... :P

Men vi pratade också om kongressfester och andra trevligheter vi varit på under åren, både gemensamma och ensamma. Man delar ju en hel del roliga minnen ihop, H och jag har känt varandra i runt 28 år, U har vi känt i 7 år och A har figurerat i många år men känt henne på mer kompisbasis har vi väl gjort i lite över 1 år så det blir många roliga och dråpliga minnen man delar.

Kvällens totala asgarv så att tårarna flödade var när vi diskuterade "superfilmen" Sardoz från 1974 med Sean Connery. Eller vad sägs om en 44-årig Connery iklädd röd snibblöja, BabyBjörn-hängslen i rödorange, svarthårig lång fläta och lårhöga mockastövlar? Vi bröt ner hela kreationen i småbitar för diskussion... Efter det kollade vi på trailern och det var då vi fullkomligen bröt ihop av skratt. Vi är helt övertygade om att de måste varit starkt drogberusade när de gjorde denna oerhört bra (???) rulle... Se själva:



Efter att ha ätit upp mat, skrattat bort nästan allt smink och till och med sett fotbollsmatchen Tyskland - Italien på storbildstv med en massa fotbollsnördar var det dags att gå hem. A skulle åka taxi till byn och jag till där jag skulle sova. Så vad gör vi? Ja, naturligtvis går vi till det vi kallar för Taxistolpen... Och där finns inte en taxi att uppbringa... Efter 20 minuter ringer vi till taxibolaget som meddelar att det tar 20 minuter innan en taxi kommer.... 40 minuters väntan på en taxi en torsdagkväll när klockan är runt 23.00??? Det är nu det börjar bli kallt om mina och A's bara fötter i högklackade sandaler och myggen verkar ha invaderat runt taxistolpen... Roligt hade vi i varje fall och när den röda Volvon med killar som helt uppenbarligen bevistat ett live kliver ur kunde vi inte låta bli att skratta så tårarna rann igen... Efter ca 40 minuter kom taxin och det är då det visar sig att det finns bara 1 taxi kvar i Storbyn denna kväll.... Jaja, så är det att bo i en liten men underbar stad <3. Vi delar taxin och den släpper av mig dit jag ska innan den far iväg med A.

Väl inne var jag ju bara tvungen att sätta på datorn och kolla på trailern för toppfilmen Sardoz.... :P

Ord överflödiga :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!