lördag 30 juni 2012

Jihaaa!...

... vackeröga on the loose!

Jazzfestivalen är nog det enda tillfället då jag faktiskt går ut ensam på krogen :) Det behövs liksom inget sällskap... Att njuta av musiken är verkligen nog och man träffar alltid på någon som man känner men även de man inte känner. Synd bara att män ser ensamma kvinnor som lovligt villebråd... eller nä - de verkar se alla kvinnor som lovligt villebröd... ::P

Kvällens stora begivenhet var nog i varje fall jazzen på Stället. Kommer fanken inte på vad de heter men jag har lyssnat på dom på varje jazzfestival som jag varit på - och det svänger som tusan. Håller man på med musik på det sätt som jag gjort i alla år blir man "hög" på musiken och det blev jag ikväll... ölen får ursäkta men den uppfyllde inte sitt "löfte" om berusning i varje fall...

När musiken tog slut på Stället gick jag istället över på G, där var det inte jazz utan istället det grymmaste bluesbandet jag hört på länge... Det var där jag blev kallad vackeröga, sötnos och fick höra "jisses, vilket vackert leende du har och glittrar dina vackra ögon alltid lika mycket"? Men herre gu... Det verkade vara lokalmästerskap i urusla raggningsrepliker... Det grymma bluesbandet spelade sån där riktigt tunggungsblues och det blev en hel del dans med diverse människor.

Snackade med Patrik, barmästaren, en gammal kompis sen förr... Det var länge sen vi hängde på Stadt och kollade på karlar tillsammans. I kväll var han mest arg på sakernas ting och ville "skjuta" alla... utom lilla mig <3... Innan jag åkte hem tog jag en sväng runt stan men kände att "nej, nu är all bra musik slut så då är det bara att ge sig av hem - det är en dag i morgon också"... Snackade med några speedwayfans och fick ett telefonnummer till chauffören om jag behövde svarttaxi någon gång.... Valde dock att ta en riktig taxi hem och åkte med min gamla chef så den resan blev som vanligt till halva priset :))

I morgon är det manifestation mot Immigrationsverkets inhumana beslut att utvisa två föräldralösa barn till Irak. Eller vänta, först är det jazzparaden genom stan som jag alltid går i. Sen är det manifestation innan det är dags att åka hem för att göra sig i ordning för kvällens stora begivenhet - Nostalgiträffen...

Jisses vad jag ser fram emot morgondagen :D

Natti, natt - suss gott!

8 kommentarer:

  1. Spegel har du inte va? Vi som vet hur du ser ut skulle inte kalla dig vacker!! Padda var rätta ordet!!!

    SvaraRadera
  2. Tänk att vissa verkligen inte vågar stå för det dom säger... Anonyma, fega kommentarer utan innehåll... Anfall är rätt försvar då eller??? Ja, det är väl klart att man kan vara kaxig när man gömmer sig bakom feghetens kranka blekhet...

    Det är konstigt att de som ger mig kommentarer också ser mig... Det är ju inte så att de är blinda... Det är ju konstigt att du som aldrig sett mig i verkligheten kan uttala dig om hur jag ser ut... och om du gjort det så är skillnaden mot förr och nu oerhört stor... Säg som det är - du är bara avundsjuk för att du aldrig blivit kontaktad på Internet och blivit kallad för världens vackraste kvinna. För att du aldrig får visa leg på systemet (det gjorde jag senast i vintras). För att du aldrig fått höra kommentarer som att du har de vackraste glittrande ögonen, att ditt leende smälter is, att ett rum lyses upp när du kliver in i det, att du har en aura omkring dig eller att du fått kommentarer som att du andas sex genom att bara finnas till...

    Stackars lilla du som är så avundsjuk så att du snart tappat alla koncepterna på hur man uppför sig... Är det verkligen inte dags att växa upp snart? Vara ett föredöme istället för fördömande?

    Jag har i varje fall aldrig fått kommentaren att jag är för ful för mitt eget bästa av en enda människa... varken inuti eller utanpå... som så många andra får...

    Så - var det något mer du ville du lilla fördömande människa som inte ens vågar stå för det du kläker ur dig? Som attackerar människor du inte ens känner... Och vilka är "Vi" för den delen?

    SvaraRadera
  3. Det här måste ju vara tidernas största skämt, Catharina? Du är den vackraste kvinnan jag vet - pxh det både på insidan och utsidan! Att du är över 40 har jag fortfarande svårt att förstå... Det du ger till oss som finns runt dig är svårt att slå. Troligen är den som skrivit den fega kommentaren bara avundsjuk på all den fägring du strör omkring dig genom att bara finnas till. Du är guld värd och väldigt älskad - tro inget annat!

    SvaraRadera
  4. Vackeröga - tack för dansen! Efter mycket letande hittade jag dig, du sa ju vart jag skulle hitta dig igen :) Får jag chansen att dansa med vackraste tjejen i kväll igen?

    SvaraRadera
  5. Mikael - kan inte säga annat än tack <3. Kommer alltid finnas där för dig och en del andra. Ålder är ju jävligt oväsentligt men det är kul att få visa leg på systemet eller på klubben med 27-års åldersgräns :)

    Pelle - nej, det blev ingen mer dans för oss... hoppas att du hittade någon annan att svänga dina lurviga med :P

    SvaraRadera
  6. Kommentarerna har du väl skrivit själv!! Visat leg på bolaget, säkert!! Livlig fantasi har du oxå!! Du ser ut som 45 ! Varken yngre eller äldre!! Väx upp för faan!!

    SvaraRadera
  7. Seriöst, du som är anonym.

    Jag är bara nyfiken på några grejer:
    1. Reagerar du så starkt på att min mamma blir kallad vacker för att du är oerhört ful själv?
    2. Är du vuxen eller är du bara en liten unge som skriver? Jag bara undrar, för du kommer aldrig med några argument som underbygger dina teorier så du verkar ju inte specielt smart. PLUS att det verkar som att du inte vet hur man skriver under med sitt namn.

    Mamma: Är du en padda så är du världens vackraste padda <3

    SvaraRadera
  8. Nej, den anonyma människans kommentarer har en sorglig brist på substans och smarthet utan innehåller endast påståenden tagna direkt ur luften. På något sätt känns avundsjukan rätt stor så kanske har du rätt?

    Ja, är jag en vacker padda så är du verkligen världens vackraste paddotter <3

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!