onsdag 21 december 2011

Aouch!

Dagens klagorunda....!?

Vaknade 4.30 med fruktansvärt ont i nedre regionen (som min mamma kallar det). Och då menar jag fruktansvärt ont. Försökte resa mig upp men ramlade omkull ner i sängen och låg tvärs över den i nära 1 halvtimme. Mattes missemoj kom och la sig bredvid mig. Han gör ofta så när jag har ont och ligger ner, precis som han vet att jag behöver tröst. Han blev väldigt orolig efter ca en halvtimme och började prata med mig och buffa på mig. Halv svimfärdig tog jag mig upp ur sängen och missemojen går före mig in på toaletten och sitter där med mig. Får ner smärtstillande ur skåpet och nästan proppar i mig dom. Inte blir det bättre av att sitta där men jag fick i varje fall i mig tabletterna. Efter nära en halvtimme hör vi hur musfällan slår igen och nu är första gången missemojjen lämnar mig under denna nära timme. Han sitter och mjauar framför skåpet där musfällan är, men inte så högt och ivrigt som han brukar, precis som om han visste att det skulle gå långsamt den här gången.

Hämtade tången jag använder till att ta musfällorna med medans Missemojjen satt och vaktade den döda musen i musfällan. Kämpar mig ner i böjd form och tar upp fällan då det går upp för mig att missemojjen vill ju följa med ut och kasta den. Lägger ner musen igen och på med selet och så upp med musen igen och ut med den. -1 i kort rosa morgonrock var lite kyligt... Sniffis sitter och väntar där vi brukar kasta dom och jag tar mig ut och får loss musen och lämnar kvar Sniff ute medan jag går in och laddar musfällan igen och ställer tillbaka den där den brukar stå. Går ut och hämtar Sniff och noterar att klockan nu är halv 6. Tar mig till sängen och kryper ihop, fortfarande lika ont. Tar en sömntablett och ligger vaken till 06 innan jag äntligen somnar igen.

Nu har jag i varje fall tagit mig upp, Sniffisen ligger bredvid mig i soffan. Har fortfarande riktigt ont men inte lika mycket som i natt. Tyvärr känner jag igen smärtan... och det är en ledsam smärta... En jobbig smärta som jag haft ett par gånger i livet och jag vet vad dom säger... avvakta ett par dagar och är den fortfarande kvar då så får du komma in och så går allt sin gilla gång... jaja... that's my life!

Nu har vi varit deppiga nog för idag... fokusera mot rätt håll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!