fredag 30 december 2011

I mitt hjärta...

... finns det rum för många.
I olika ställningar, olika former, olika orsaker.

Där finns familjen - de älskade barnen :)
Man får väl stoppa in föräldrar och brodern där med.
En del övrig släkt finns det med.
Sniffisen får väl glida in också.

En del vänner finns även i mitt hjärta.
Både kvinnor och män.
Hjärtevännerna finns.
Och jag älskar dom som vänner.

I mitt hjärta finns det även rum för 1 man.
Alltid bara 1 man.
Inte 2, 3 eller 4.
Utan 1.

Att älska innebär kärlek.
Att älska innebär tillit.

Att älska med någon...
är för mig sammanbundet med att jag älskar.
Det är precis lika enkelt som det där med att älska.

Principer... jo, så är det nog.
Men man ska ju vara så sann mot sig själv som det går.

Så jag fortsätter att älska barnen.
Jag ska fortsätta älska familjen.
Jag ska fortsätta älska mina vänner.
Och några andra få personer...

På de olika sätt jag älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!